Peters NG900T Coupé -97

Forum Övrigt Projekt / Min bil Peters NG900T Coupé -97

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2012-09-09 19:37.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

turbo_peter
    Deltagare

Jahapp, då blev man med 900 igen då 🙂
    Bilen ifråga är en 97:ans 900 turbo, 3-dörrars.
    Den har nu strax rullat 17 000 mil men är välservad av föregående ägare.
    Förra ägaren har utrustat bilen med superflex i hela hjulupphängningen både fram och bak samt styrväxelklämman.
    Fjädrarna är från H&R och dämparna är Sachs.
    Sitter även borrade och slitsade skivor samt stålomspunna slangar runtom.
    Sitter även ett Ferrita 2,5″ från kat och bakåt.
    I övrigt är bilen orginal med sin gråa och trista inredning 😀

Mitt mål med denna bil är väl att få till den till en bil som funkar väl till vardags men även att ta den en svängom på en konbana eller en bana.
    Och för det så fick jag erbjudande att köpa ett T5suite-steg 2 samt öppet filter med avskärmning av föregående ägare.
    Lite fundersam på det trimmet om det är nån som kan som skrivit ihop det..
    Ska även byta dämparna till Bilstein sprint då jag tycker att sachs-dämparna inte håller måttet.
    Vill även sätta i nå svängvänligare stolar då det är jobbigt att hålla i dörrsidan så fort det svänger 😀 Givetvis med fällbara ryggstöd då dottern vill åka med ibland!

Men först och främst ska blästern fram och fixa till den vanliga rosten i nederkant på dörrarna samt nån fläck under sidolisterna. Tur man jobbar åt en snäll åkeriägare som ställer lastbilsverkstan till förfogande 🙂
    Får se om nån roligare vinge dyker upp till den med. Och nej, inge jävla aero/viggenpaket ska på den här 🙂

Men men, det var väl lite jag har planerat med det kommer givetvis mer under resans gång!

En liten bild på en skitig 900:

bixprotman
    Deltagare

Tja

Är det du som jobbar på Svensson åkeri eller hur det var. Jag själv jobbar på Malte. För beskrev nästan samma spec på sinn bil som du har ?

Steg 2 kan jag fixxa åt dig genom T5 suite. men de kan vi ta på PM

turbo_peter
    Deltagare

Haha, ja det är jag 🙂 Pm:ar dig om de lite senare jag!

bixprotman
    Deltagare

@turbo_peter wrote:

Haha, ja det är jag 🙂 Pm:ar dig om de lite senare jag!

Vilket roligt sammanträffande 😀

pitejohan
    Deltagare

Hur har det gått med bilen?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng