”Preppa” topplock B motor – Tips
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2025-08-25 15:14 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / ”Preppa” topplock B motor – Tips
Tänkte i höst/vinter ”bygga” en lite värre topp till 99a med B motor.
Jag har en lös topp att kunna jobba med.
Känner en motorbyggare/trimmare väl men han grejar inte så mycket med Saab.
Hur mycket kan man plana? Vad ska man köra för kamaxel?
Har även läst/hört om Volvo ventiler? Men det kanske är för mycket?
Målet är väl egentligen lite mer effekt/rapphet i motorn.
Jag har extraktorgrenrör liggandes och bilen har 2″ sportavgas.
Funderar även kring lättat svänghjul?
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem