Rädda en fin 900 T16 från skroten

Forum Modellspecifika forum OG900 Rädda en fin 900 T16 från skroten

• Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2010-03-17 16:51 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    niclas
    Deltagare

Vill du rädda en fin 900 T16 från att gå till skroten så är nu ett bra tillfälle

Bakrund:
    Jag köpte i somras en fin Trubbnos turbo. Tyvärr blev den stulen och använd vid ett inbrott.

Skadorna är inte så stora men däremot dyra när de ska repareras på verkstad. Därför har försäkringsbolaget valt att lösa in den.
    Jag har blivit erbjuden att köpa loss bilen för 6000 kr och att laga upp den för pengarna från FB.
    Tyvärr har jag varken plats, eget kunnande eller kontakter nog för att kunna göra jobbet billigare.

Det är synd för bilen är i grund och botten oerhört fin. Köpt av en forumsmedlem här i somras och min tanke var att bilen som fin sommarglidare.
    Bilen är en fd Gotlandsbil. Den har gått långt, 31400 mil, men bara på saltfria vägar och blivit väl omhändertagen. Förre ägaren samt ägaren innan dess har lagt en hel del pengar på byte av delar och omlackning.

Den enda plåt som är skadad är vänster framskärm. Kofångaren fram är något förskjuten i sidled men i övrigt är det repor och skrapmärken som uppkom när de körde in i butiksdörrarna.

Skadorna är i korthet:
    Kofångare fram skadad. Hölje plus plastlist trasigt.
    Kofångare fram förskjuten i sidled samt tryckt bakåt.
    Skärmkant plus motorhuv skadat. Vänster Fram
    Tak och dropplister skadat. Repor, skrapmärken runt om.
    Vänster dörr f+b repad och glas skadat
    Fälgarna har skrapmärken
    Några skrapmärken på bakluckan.
    Liten buckla plus repor på båda dörrar höger sida
    Skrapmärken på skyddsbalk under motor. Troligen när de körde uppför trottoarkant
    Tändningslås borta
    Huv är något förskjuten upp mot vä kant samt repad
    Pundarna hade nog smutsiga byxor för klädseln inne i bilen har fått några fläckar.

Eftersom inte jag har möjlighet att reparera bilen är det ok för fb om någon annan gör det.
    Är det någon som är intresserad av en Saab som börjar bli ruskigt sällsynt är det tillfälle att köpa och med lite pyssel få en fin trubbnos till sommaren.
    Bilen står i Stockholm
    Priset är 6000kr

OBS!
    Det är snabba ryck som gäller. Om ingen anmält sig som köpare på måndag går den vidare t skroten.

Jag vill inte lägga ut kontaktperson på LF här. Kontakta mig antingen i tråden eller på 070 – 743 48 05.

Bilder samt mer info på 900 klubbens sida:
    http://www.900klubben.com/phpbb2/viewtopic.php?t=10364&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

/Niclas

niclas
    Deltagare

Fler bilder som visar skicket både före och efter finns för den intresserade

/N

stalis
    Deltagare

Fan !!! det är ju min gamla bil !!! tråkigt om den blir skrot !!!

niclas
    Deltagare

Fick ett roligt besked nyss…

Bilen slipper pressen och går till en entusiast istället.

Saabanda som värmer 🙂

/N

fredrik.a.
    Deltagare

Vad glad man blir när man hör sånt här! 🙂

bjolle
    Deltagare

Skönt!

Som tidigare ägare kan jag bara hålla med, den är väl värd at leva vidare!

Mvh Björn

lars2t
    Deltagare

Hej, jag undrar om det finns någon som har en ny vänster framskärm till denna bil tillsalu.

Tacksam för alla svar!

Lars

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng