Rallyröd Saab 96 1964, ett logfynd som rullat

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Rallyröd Saab 96 1964, ett logfynd som rullat

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Rallyröd Saab 96 1964, ett logfynd som rullat

  • Författare
    Inlägg
    • januari 24, 2018 at 10:34 #440011

      Har ramlat över ett otroligt häftigt projekt, som dock är mig övermäktigt. Det är en rallyröd Saab 96 från 1964, som rullat runt och stått still i en lada sedan 80-talet. Bilen har ramlat ur registret, men tidigare ägarbevis finns för ny registrering.

      Jag har inspekterat bilen. Yttertaket är rejält skadat, men ett extra tak finns och följer med. Innertaket är i bra skick. Inredningen är helt slut. Motorn går inte runt. Den är däremot rostfri så gott jag kunde se, såväl vad gäller hjulhus som stötdämparfästen. Bilen har stått torrt.

      Utöver taket har även passagerardörren fått sig en rejäl törn. En extra dörr medföljer bilen. Vänster framskärm är även intryckt och viss riktning behöver sannolikt ske där. I övrigt är bilen i rätt bra skick ändå. Båda bakskärmar är dock av plast.

      Bilen står på Värmdö, utanför Stockholm. Ägaren till bilen heter Henrik och nås på telefon 073-555 92 78.

      kortnos-1
      kortnos-2
      kortnos-3
      kortnos-4
      kortnos-5
      kortnos-6
      kortnos-7
      kortnos-8
      kortnos-9
      kortnos-10
      kortnos-11
      kortnos-12
      kortnos-13
      kortnos-14

      Jag har tagit dessa bilder och pratat med Henrik. Var själv spekulant på bilen, men saknar de resurser som krävs för att återställa den. Ser dock gärna att denna Saab räddas, därav denna förmedling.

    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.