reservdelar 99/900?!

Forum / Övrigt / Allmänt / reservdelar 99/900?!

Forum / Övrigt / Allmänt / reservdelar 99/900?!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 21, 2012 at 06:07 #4999

      när?

        mars 21, 2012 at 06:46 #41239

        Det kommer väldigt väldigt snart.
        Men du får bli medlem så du kan köpa något. 😀

          mars 24, 2012 at 17:39 #41398

          Vad sägs om på måndag?

            mars 26, 2012 at 16:14 #41466

            Nu är det måndag … :TY

              mars 27, 2012 at 03:35 #41487

              Går det att få någon rätsida på problemet med reservdelsförsäljningen till 99-900?
              Står fortfarande som info på den sidan:

              “Saabklubbens reservdelsgrupp hoppas att försäljningen kommer att öppnas igen under December-Januari 2012.”

              Det är en viktig del av medlemskapet att kunna köpa reservdelar, vilket nu varit stängt i snart ett halvår.
              Är det ingen som kan ge lite mer info vad som händer i den här frågan. Som sas i inlägget ovan så var det måndag igår.
              Fungerar försäljningen nu?
              Har en beställning som ligger och väntar sedan det stängdes, och nu är säsongen snart igång.
              Tacksam för ett seriöst svar om hur nu försäljning o dyl. ska gå till fortsättningsvis.
              Skulle ju bli en “webshop” men har inte hittat någon sådan.

              Förstår att det är mycket jobb att flytta ett lager, men man borde väl kunna uppdatera hemsidan löpande med de förseningar som blir, istället för den info som fortfarande sprids felaktigt på reservdelssidan 99-900 :sad

                mars 27, 2012 at 04:11 #41489

                Det som nu är kvar är att få till ITn. Webshopen är klar (det behövs redigering dock)
                Logpart är redo. Lagret är upplagdt.

                Får varna dock att vissa artiklar som finns där är slut. Vissa kommer in igen och vissa gör det inte. Det håller på att uppdateras, det tar också tid. Så jag hoppas att ni kan ha översikt med det.

                Hur lång tid det tar med att få webshopen på plats nu är det Patrik som får svara på.

                  mars 27, 2012 at 06:00 #41495

                  Har det börjat levereras några delar från lagret?
                  Kan man mailbeställa så länge?
                  Funkar det med telefontiderna som tidigare?
                  Samma nummer?
                  När kan man förväntas få, det som beställdes innan lagret stängdes?

                    mars 27, 2012 at 13:34 #41524

                    Jag sa inte vilken måndag :bh

                    Skämt åsido… Vi jobbar på de sista detaljerna och hoppas på att vara klara snarast.

                      mars 28, 2012 at 06:16 #41553

                      Har fortfarande inte fått svar på en enda av mina frågor i mina 2 tidigare inlägg….

                        mars 28, 2012 at 07:45 #41561

                        @Belle wrote:

                        Har det börjat levereras några delar från lagret?
                        Kan man mailbeställa så länge?
                        Funkar det med telefontiderna som tidigare?
                        Samma nummer?
                        När kan man förväntas få, det som beställdes innan lagret stängdes?

                        Vänta med beställningar tills webshopen är uppe.
                        Japp. Fast det är Thomas Ramsell som sköter det.
                        Fråga Thomas om gamla delar.

                          april 7, 2012 at 09:56 #41965

                          @phermansson wrote:

                          Jag sa inte vilken måndag :bh

                          Och inte heller vilket år :mrgreen:

                            april 7, 2012 at 10:08 #41967

                            Ser att reservdelsgruppen har haft fullt upp med att fixa reservdelarna så de inte har hunnit svara här.

                            Jag kan meddela att det dröjer kanske en två veckor till. Olika datorprogram har ställt till det och nu vet vi inte exakt vilka delar vi har… :bh
                            Så vi behöver inventera lagret innan vi öppnar det. Kan även bli lite strul med 2t V4 delarna för detta.
                            Men jag tror att det är bättre att vänta lite så man inte köper delar som inte finns… Eller vad säger ni?

                            Det är många personer som lägger ner all fritid på detta och tar ledig från jobbet för att detta skall fungera för alla medlemmar, utan en krona i ersättning. Hoppas ni har respekt att detta kan ta litet tag till. Sedan hoppas vi att allt skall finnas som säljs och samtidigt som det skall vara smidigt att beställa.

                            MVH Karl

                              april 7, 2012 at 10:18 #41968

                              Jag prövar en sista gång, eftersom jag inte kunde tyda ut vilken fråga som vilket svar var till:

                              1) Har det börjat levereras några delar från lagret?

                              2) Kan man mailbeställa så länge, och vilken mailadress gäller då nu?

                              3) Funkar det med telefontiderna som tidigare?

                              4) Vilket tfn-nummer?

                              5) När kan man förväntas få, det som beställdes i december innan lagret stängdes?

                              Tragiskt detta med hanteringen av denna viktiga del av klubben. Förstår att det är mycket jobb, men information till oss som väntar på beställda delar sedan ifjol kanske man skulle kunna orka med att delge oss, eller är jag ute och cyklar?

                                april 7, 2012 at 10:30 #41969

                                @Belle wrote:

                                Jag prövar en sista gång, eftersom jag inte kunde tyda ut vilken fråga som vilket svar var till:

                                1) Har det börjat levereras några delar från lagret?

                                2) Kan man mailbeställa så länge, och vilken mailadress gäller då nu?

                                3) Funkar det med telefontiderna som tidigare?

                                4) Vilket tfn-nummer?

                                5) När kan man förväntas få, det som beställdes i december innan lagret stängdes?

                                Tragiskt detta med hanteringen av denna viktiga del av klubben. Förstår att det är mycket jobb, men information till oss som väntar på beställda delar sedan ifjol kanske man skulle kunna orka med att delge oss, eller är jag ute och cyklar?

                                1 Ja, som vi skrivit innan 2t och v4a delar. Och resten se mitt svar ovan…

                                2, fråga Thomas

                                3-4, Jag tycker att jag har svarat innan på det. Läs i reservdelskatalogen eller i bakrutan. Vill inte lägga ut telefonnummer här. Och telefontiderna är samma som alltid, allt står i bakrutan.

                                5,Och som jag sagt innan ta kontakt med Thomas Ramsell.

                                Du har rätt, men det är VÄLDIGT få personer som jobbar med detta. Det är väldigt många tusen artiklar i lagret och många processer som skall fungera. Och samtidigt är man underbemannade i reservdelsgruppen så hinns inte allt med. Man prioriterar att få igång försäljningen fullt ut istället. Ta kontakt med Thomas så kan du säkert få hjälpa till.

                                  april 7, 2012 at 17:36 #41992

                                  Tiderna och Telefonnummret är alltså 19,00-21,30 Torsdagar, telefonnummer: 073-0369480

                                  Men det kan vara smart att lugna sig en liten tid så att systemen blir inventerade/uppdaterade då jag annars kanske inte kan ge korrekta svar. (se Karls svar ovan)
                                  Frågor är dock alltid ok till detta nummer och mailen som betas av så fort vi hinner.

                                  Och ja….. vi är lite för få. Det är därför som det är så oerhört viktigt att lagret kontra Shop/datahanteringen stämmer överens så att det blir så få fel/misstag som möjligt.

                                  // Thomas
                                  Reservdelsgruppen

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.