Ritning/skiss/ mått sökes till U-bult 70 93 818

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Ritning/skiss/ mått sökes till U-bult 70 93 818

Detta ämne innehåller 10 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-05-31 19:46.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

persa
    Deltagare

Hej,

jag håller att byta fjädring bak på min V4 och u-bultarna som håller den nedre bakre fjäderfästen är nästan bortrostade. :jobbar:
    Den heter 70 93 818 i Saab´s reservdelskatalog.

Finns det någom som har ritning, skiss med mått eller någon annan information så att jag kan tillverka dessa?

Tack på förhand! :thanks:
    /PerSa

Bengt Åkesson
    Deltagare

Det bör gå att använda en ”u-et” från en avgasklämma i rätt dimension.

/B

stefan
    Deltagare

problemet med avgasklammer kanske är att det oftast är hopplöst dåligt material i dem.

Bengt Åkesson
    Deltagare

Det finns klämmor i bra kvalité.

/B

William
    Deltagare

Avgasklämmorna brukar tyvärr vara för ”feta”, den till fjädringen ska ha ganska skarp krök och vara rätt lång. Jag använde avgasklämma som jag kapade ur en sektion i botten och svetsade ihop igen. känns dock som en tillfällig lösning.

Bengt Åkesson
    Deltagare

Jag har i alla fall hittat klämmor som är exakt lika som orginalklämman till bakaxeln men eftersom ingen tror på det så får ni väl leta vidare själv.

/B

persa
    Deltagare

Tackar för intresset! :thumbup:

Kan någon säga hur lång ocb bred den skall vara så blir det lättare att leta/tillverka nya.

Tackar!
    /PerSa

skalman
    Deltagare

Tjenare

Ska kolla i källaren om jag inte har nya.

Mvh Kenneth

William
    Deltagare
    Bengt Akesson wrote:
    Jag har i alla fall hittat klämmor som är exakt lika som orginalklämman till bakaxeln men eftersom ingen tror på det så får ni väl leta vidare själv.

/B

då ska jag leta vidare hårdare 🙂

persa
    Deltagare

Hej Kenneth,

hittade du några u-bultar i källaren?

MVH
    /PerSa

skalman
    Deltagare

Hej PerSa

Hitta ett gäng ny orginal u-bultar, vill ha 40:-/st.

Intresserad ring 070-4778953 Mvh Kenneth

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng