Så tar man herraväldet i bilbranschen

Forum Övrigt Allmänt Så tar man herraväldet i bilbranschen

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-01 11:58.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22888

    anders jensen
    Deltagare

    Läste en artikel av Alrik Söderlind på AMS om VW framgångar i bilbranschen.
    Fastnade för ett avsnitt som jag tycker passar på nya Saab/Spyker.

    När jag träffar tyska auto motor und sports chefredaktör Bernd Ostmann och frågar honom hur det kommer sig att VW lyckas så bra med sin multibrandingstrategi – samtidigt som Ford misslyckades kapitalt med sin PAG-Group och där GM nästan dog på grund av sin diffusa inriktning kommer svaret snabbt:
    ”Ledningen består av folk som älskar bilar. Ford och GM har räknenissar. VW har de bästa cheferna om man jobbar hårt på att hitta nya bra chefer som vet att det är bilarna som avgör framgången.”

    Vad säger ni, har ni samma känsla?

    Länge leve Saab!

    #163145

    phermansson
    Deltagare

    Helt klart, ett företag mår bäst av en chef som är engagerad och intresserad av det som produceras. Läste just ett citat av chefsdesigner Jason Castriota: ”Jag kallar dem Clark Kent och Superman” (syftar på Jonsson och Müller).

    #163146

    Martin
    Deltagare

    Huvudet på spiken Anders!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng