Saab 1962

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 1962

• Detta ämne har 12 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2019-10-09 17:03 av .
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    marcus berger
    Deltagare

Så tog jag in min 62:a på lyften idag. Målet är att hon skall vara besiktigad och körklar på en vecka? Varit avställd sedan 1986. Klätt av henne trummorna ikväll. Måste beställa nya cylindrar runt om så får se när dom dyker upp? Kommer för tillfället inte ut på menyn för reservdelsförsäljningen så det blir första nöten att knäcka🙄 Måste nog byta beläggen vänster fram som det ser ut också?😂

Bilagor:
    Pierre Erixon
    Deltagare

Hej, kul! Är ungefär i samma sits som du men har tänkt besiktning nästa sommar eller så. Har också en 62:a som inte rullat på vägarna på ett tag där frambromsarna låst sig. Men med rep-sats till hjulcylindrarna och framförallt nya bromsslangar fungerar allt igen.

Adrian O
    Deltagare

Är det CAC du börjat med?

marcus berger
    Deltagare

Det är det👍

marcus berger
    Deltagare

Så blev hon besiktigad för någon timme sedan med anmärkning på rost i en stötdämparinfästning fram. Har ju haft lite bråttom med den här bilen så jag missade helt enkelt det. Imorgon ska vi ut och åka med veteranklubben här hemma så då får vi se vad hon går för. Polering är beställd till på söndag så då kommer fler bilder👍

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Lilln
    Deltagare

Satan vad du ligger i!

marcus berger
    Deltagare

Det vet du🍺😀! Hur går det med 93:an då?

Lilln
    Deltagare

Det är stiltje på den fronten. Har saknat motivation och tid till den stackarn tyvärr. Men känner att suget till kvällar i garaget kommer smygande igen 😃

marcus berger
    Deltagare

Efter 4-timmars polering är nu äntligen bilen klar👍

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

WOW!😵

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Tor Wereén
    Deltagare

Nice, såg lite förut… Bättre än Bruno 🙂

Lilln
    Deltagare

Snyggt!..vad blir nästa projekt? En 64:a? 😁

marcus berger
    Deltagare

Står faktiskt en 64:a på gården och bara väntar…😂. Men vet inte riktigt om jag ska vänta ett tag med nästa? Saknar tyvärr inredning till den bilen, har bara en röd förarstol tyvärr och inga mattor heller👎 Ful som stryk är den också så kanske väntar på nåt bättre??

Bilagor:
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng