Saab 9-5 2,3t Vector Sportkombi 2005
Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Saab 9-5 2,3t Vector Sportkombi 2005
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2023-07-28 15:41 av
richardandreasson.
-
FörfattareInlägg
-
juli 28, 2023 kl. 15:41 #509269
En ganska fin 9-5 kombi till salu. Hyggligt låga mil ca 21 900. Servicebok finns, 2 senaste servicarna dock ”hemmagjorda”, den ena av förra ägaren den andra av en kompis till mig som vet vad han gör. Annars finns verkstadsstämplar på resten (till 18 000 mil). Jag har ägt bilen sedan december 2021.
Välutrustad Vector med AC som funkar. Elstolar, xenonljus, original navigator med skiva, båda nycklarna finns kvar. Sitter också 3 NBB-ljus fram, minns inte om det är xenon eller led, men lyser väldigt starkt. Inte så värst farligt rostig, värsta fläcken syns på bilden. Har knackat på den men verkar inte ha gått igenom. Ny LMM våren -22. Automatlådan växlar bra, startar och går fint.
Negativt. Ställdes av hösten -22 pga läckage i flexiröret framför kat. Hade tänkt fixa det, men tiden räcker inte. Sommardäcken har fått fötter, står på uråldriga (läs livsfarliga) michelindäck på 16″ fälg. I gengäld följer dock fina dubbdäck på plåtfälg med (vill minnas dessa är Kuhmo). Pga läckaget är bilen inte besiktigad idag. Backvarnaren har givit upp, förmodligen en trasig sensor. Spricka i frontläppen sedan före min tid som är fult lagad, skall se om jag hinner fixa till det innan (vanligt fel på bilar med låga plastdetaljer). Har startat och motionerat bilen regelbundet på tomten, så bromsar borde vara bra. Startar utan hinder.
På det hela taget en fin bil, men jag har inte tid att ge den det lilla den behöver. Med nya sommardäck och bytt rör bör den utan större svårigheter gå att besiktiga och njuta av. Bör också servas nu såklart.
Tänkte mig 15 000 för bilen. Har sett mer defekta 9-5or med + 30 000 mil gå för 7-8. Om jag fått tid att fixa den hade jag begärt omkring 25, men nu är det lite fix. Skambud är inte intressant, jag behöver inga pengar snabbt och den kan teoretiskt stå tills jag hinner ta vara på den. En diskussion kan vi självklart ha, men bud på sådär halva utgångspriset behöver ni inte ens skriva.
Står hos en kamrat i Väne-Ryr mellan Uddevalla och Trollhättan. Kontakt kan också ske på mejl till richard@fofab.com
Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.