saab 900 80:a rally ed.

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 900 80:a rally ed.

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 900 80:a rally ed.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 25, 2010 at 20:06 #24937

      hej hojj :computer1:

      dåligt med banräser og trådar ute nu så då får la ja försöka mig på en.

      behöver insperation BAD till min pallbocks räser.
      stårr i garage i snart 3 år då ja påbörjade en större renovering.
      nytt garage är på ingång i början nästa månad så då gybbar sätter vi igån igen på allvar inför vinter skruvandet.

      somligga kanske känner igen bilen från förr men säger bara att det blir inte samma “puts” på den igen som i sina glans dagar 2001, utan blir bara rå ban räser och allt vad det heter!

      planer

      komplett nytt elsystem

      T5?

      svetsa upp länkarmar, trösklar balja :computer1: m.m.m.m

      komplett nytt chassie med fjädrar, bromsar, dämpare och bussningar som pallar trycket!

      mottager varmt alla tips, råd om allt som ni tänker på när ni ser bilen och speciellt hur jag möjligtvis skall gå till väga med elen/t5 då jag börjar med en ren kaross.

        oktober 27, 2010 at 19:55 #178879

        vad tror vi om denna skönhet som reservdelsbil?

        nu bara till problemet med hämtning…

        http://www.blocket.se/kalmar/Saab_900s_30166252.htm?ca=21&w=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
        Skick:lite små rostig,bromsarna behöver lirkas loss,körde dock med den igår.Ev byta batteri har iofs inte laddat det än bara kablat igång den.Det som står i senaste besiktningsprotokollet som bra att veta:styrsnäcka rostangripen.tror jag fått med vad jag vet utan att ljuga för mycket
        enligt ägare…
        kanske är för fin för att skrota ner 😕

        antingen, eftersom bilen är “lörbar” köra bilen dom 10 milen i mörker avställd obes
        eller hyra släp 400 riksdaler

        jag har ej BE och drag bilen är en 9-5 sedan, hur det blir med viker osv om jag får dra 900:an eller ej är oklar.
        offtast så skiter det ju sig på vikten.

        men hämtat bil på släp med överlass har man ju gjort innan…

        help what to do?!

          oktober 27, 2010 at 20:25 #178884

          @snurrbo wrote:

          help what to do?!

          Bara att hämta den såklart 😛

          Där finns garanterad mycket mera rost i den när först du börjar rota i den.

          Köpte jo själv en MY 91 900s som donator och fy för ¤%&/() vart det fanns rost i den.

          Precis som de senare årsmodellerna är lite sämre rustade mot rosten tycker jag 🙄

            oktober 27, 2010 at 20:32 #178885

            får nog bli att jag kör bilen hem 😉

            om ja bara kunde få mitt garage, flytta in verktyg så hade ja tagit med frugan ner och hämtat hem an!

            twi vad de kliar i skruv armen!

              oktober 27, 2010 at 20:43 #178886

              @snurrbo wrote:

              twi vad de kliar i skruv armen!

              Kan inget annat än hålla med dig 😛
              Själv får man vänta till jan 2011 med både boende och garage

              Men efter det så ………. :mrgreen:

                oktober 27, 2010 at 20:45 #178889

                väntan e det tråkigaste!! beställde ett service kitt till 9-5 an sålänge så jag har något att göra mens ja väntar 🙂

                  november 5, 2010 at 18:12 #179334

                  vart har bilderna i introduktionen tagit hän tro???!!

                  iaf, inviger imorgon NYA garaget, åker och hämtar verktyg bilderlar arbetsbänk m.m.m.m.

                  behöver dock plocka ner en stycke reservdelsbil innan det blir något av rally bilen…sååå “billig” reservdelsbil sökes!?!?!

                    november 5, 2010 at 18:24 #179335

                    @snurrbo wrote:

                    vart har bilderna i introduktionen tagit hän tro???!!

                    iaf, inviger imorgon NYA garaget, åker och hämtar verktyg bilderlar arbetsbänk m.m.m.m.

                    behöver dock plocka ner en stycke reservdelsbil innan det blir något av rally bilen…sååå “billig” reservdelsbil sökes!?!?!

                    Vad exakt söker du och var i detta land bor du 😀

                    Mvh Nisse

                      november 5, 2010 at 18:29 #179338

                      bara det är en cc modell manuell helst i närheten av småland å billi sa an va 😉 småläning

                        november 5, 2010 at 18:35 #179342

                        Körbar eller ej har nämligen en 93 som ska till skroten bra låda sämre motor 😉
                        Förmodligen för långt bort för dig men billig är den 😆

                        Mvh Nisse

                          november 5, 2010 at 18:46 #179348

                          vart juh dig ja snacka med senast via pm 🙂 har en billig på g här i växjö ju men har inte 1800 just nu och vill ha något att göra i garaget NU! :)får vell vänta till nov lönen kanske

                            november 5, 2010 at 18:51 #179353

                            Min är ju gratis men inte helt komplett längre och som jag misstänker för långt bort 🙂

                            Mvh Nisse

                              november 5, 2010 at 18:54 #179355

                              @snurrbo wrote:

                              vart har bilderna i introduktionen tagit hän tro???!!

                              Geting “dog” och en massa bilder “försvann” ut i det blå’a intet vill jag lova

                                november 5, 2010 at 19:04 #179356

                                då är det hela mer intressant…mensin och hyra släp köstar ju men gratis e fett gott 🙂

                                fundera ett par timmar så återkommer jag!

                                  november 5, 2010 at 19:11 #179357

                                  Så här ser den ut
                                  toppen är borta men finns plocka den för att ha i reserv ny planad och gått en månad efter det.
                                  lådan funkade bra den har abs och air bag båda i funktion,saknas bak säte och knä brädan i nu läget.

                                  Mvh Nisse

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.