Saab 900 GL 1984 enklare objekt

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Saab 900 GL 1984 enklare objekt

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-06-22 18:04.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

Peder Andersen
    Deltagare

En Saab 900 GL -84 som jag tycker förtjänar ett bättre öde än att stå hos mig till ingen nytta. Bilen är obesiktad och avställd, och har inte använts sedan år 2002. Jag har startat och kört runt med den ibland, så den fungerar och kan provköras.

Positiva saker:
    Skattefri
    Går bra, trevlig att köra
    Väldigt lite rost uppe på de lackade ytorna. Tex. är insidan av båda dörrar helt rostfria. Tankluckan är rostfri.
    Alla skärmkanter rostfria förutom ena sidan bak som har en ca 2 cm står rostfläck.
    Rostfri huv och baklucka.
    Dragkrok och motorvärmare
    Fin i lacken, väldigt lite skavanker överhuvudtaget.
    5-växlad

Negativa saker:
    Bilen har stått stilla ett antal år på gräs, och är trots att den är nästan helt rostfri på lackerade ytor ändå rostig på en del ställen under. Framför allt trösklarna, och då särskilt längst bak på vänster tröskel är rejält rostig. En del andra mindre rostskador under finns också. Men de vanliga rostställena som länkarmsinfästningar och liknande har klarat sig bra.
    Hängande innertak
    Dåliga däck (ok mönster men gamla och torra)
    Saknar lyx som servostyrning, centrallås och liknande.

Om man ger den en helg med svetsen så har man en bil som kan visas upp på Saabträffar utan att skämmas för sig. Det finns inte så många GL i originalskick kvar nu.

Bilen finns i Svartå, ca 5 mil från Örebro. Priset är fast, 3000 kr. Om jag inte kan sälja den till det priset så kommer den istället att bli reservdelar.
    Transport på trailer kan jag ordna vart som helst i europa, till en kostnad av 20 kr per mil.

Ni kan naturligtvis kontakta mig på valfritt sätt, telefon, mail, sms osv.
    pedera@telia.com eller 070-5455068.

Bilder finns en bit ner på denna länk:
    http://picasaweb.google.com/peand22/TillSalu

IMG_7685

Bilagor:
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng