saab 900 gls 1982

Forum Övrigt Projekt / Min bil saab 900 gls 1982

Detta ämne innehåller 14 svar, har 9 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-05-10 20:51.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare

walle
    Deltagare

vill bara visa min nya bruks bil har sålt min vita 900 då den kändes för ny å köpte en 900 gls automatic.
    den har gått 25000mil men det kan man inte tro då den är osvetsad i karossen.
    bilen har gått i kalix nästan hela sitt liv.
    nybes i går med blankt papper.
    har bytt alla bromsar fjädrar å dämpare lite framlampor baklampor.
    sen har jag plockat på lite tillbehör samt ett nostalgiskt takräcke.
    splitt nya alu fälgar 16 tum
    205-50-zr 16 hankook
    här är lite kort mvh

mr ems
    Deltagare

Du är f#n en hjälte till att ta hand om gamla 99 900 !!
    Hitta fina bilar och fixar till dom . Manligt att ta en 900 GLS med dubbelförgasare , automat , lite breda däck och takkorg !!!!

Bengt M

saab bilmuseum
    Deltagare

Saab 900 GLS med Borg/Warner automat = en riktig glidare……min ömma moder hade en 900 enkelförgasare m.85 med automat och servostyrning i mååååånga år. Inte snabb, men väldigt trevlig. Idag åker hon en 9-3 2.0i m.99 med Aisin automat. Går hur fint som helst.

Med Vänlig Hälsning
    Peter på Museet

fredrik.a.
    Deltagare

Oj, vilken pärla, ser ju otroligt hel och fin ut för att va en -82a som har gått 25000 mil, bara lite lister sen blir den kallas! Vad är det för fälgar föressten, passar dom rakt av?

walle
    Deltagare

fälgarna är avsedda till volvo v40 men passar rakt av på min 900 gls
    ska sätta på nya svarta lister till ruterna om ingen har nya krom lister????

fredrik.a.
    Deltagare

Då kan jag ju leta v40 fälgar till min 900 -84a då, bra att känna till sånt!

sjuntorpsdaniel
    Deltagare

Kul att se att det fins fler än jag som gillar känslan i att åka trött automat 900:a

Min 900 GL har dessutom servo, så det blir den inte snabbare av 🙂
    Däremot så är den riktigt skön att köra. Den växlar mjukt & fint.

Bra val.

mvh. Daniel Elisson.

walle
    Deltagare

vovo s40 har samma bultmönster med mvh

saabfjollen
    Deltagare
    Fredrik.A. wrote:
    Då kan jag ju leta v40 fälgar till min 900 -84a då, bra att känna till sånt!

Jag kör med volvos 16″ fälgar och det funkar fint.Jag har en tunn spacerplatt men det är inte nödvändigt och centrum-kåpa från EMS fälg och standard bultar.Lite fräckt med nyare stuk på fälgarna till lite äldre bil och Walles hjul gör sig kanon på den bilen tycker jag.Två bilder på mina 99:or som volvo hjulen sitter på ibland kan kanske få lite inspiration till någon att gå till volvo avdelningen på skroten och även kolla volvo på blocket också…

viggenuffe
    Deltagare

hej. walle..

Kanonbil du fått tag i..

jag har kromlisterna o dom e i kanonskick.
    Håller på att ta ner en 900 ems 82a..

Ring om du behöver dom..
    0732-003949

Mvh uffe

walle
    Deltagare

har införskaffat 3 st nya bosch 225 or som kommer sättas på
    sen ska jag beställa 4 skärmbreddare ala rally 70 tal.
    mvh niklas

walle
    Deltagare

nya bosch 225or monterade sen i dag beställde jag skärm breddare ala rally som fanns på 70 talet han tar 600 för 4 ser exackt ut som de på 99orna på 70 talet kan ge ut tel om nån vill beställa en omgång pma mig i så fall
    mvh niklas

parbring
    Deltagare

Ser bra ut!

krister k
    Deltagare

Nej… Inte rallybreddare på den..? Nåväl, smaken är som röven, klöven. 🙂

walle
    Deltagare

funderade på nya svarta orginal lister men de kostar 1200kr å då måste jag svetsa vänster fram skärm då 8 cm behöver bytas nu skär jag bort det dåliga å svetsar ihop sen på med breddarna kort kommer när de är monterade mvh

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng