Saab 900 motor i en kortnos

Forum Övrigt SSR Saab 900 motor i en kortnos

Detta ämne innehåller 4 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-05-18 18:33.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

kortnos
    Deltagare

Jag har hört lite av och an att det finns dom som har petat ned en saab 900 motor o låda i en saab kortnos 96/95

Att göra operationen på en långnos är ju allmänt känt att det går!

Är det ingen på forumet som har lite mer fakta om såna byggen eller har bilder för i min värld är det väldigt trångt.

Motorutrymmets totala längd i en kortnos är 73 cm och det är precis den längden en saab og 900 låda är! men då drivaxlarna längst bak på lådan så man måste flytta fram den en aning o då blir det EXTREMT trångt att få ned huven över allt. Är det ingen på forumet som vet lite om detta eller har lite goa bilder

vore roligt att göra sån operation om det vore möjligt

kortnos
    Deltagare

Kortnosen jag tänker på ska vara en Saab 93 som gått i motorcross och hade en 900 motor o låda instoppad, ska ha varit med i bakrutan vid något tillfälle

wibbe60
    Deltagare

Jodå, det går utmärkt att få dit. Kristian Gertsson körde trubbnos 96:a på Motalafestivalen för många år sedan. Och sen har vi ju den där 93:an som jag fullständigt tappat namnet på han som byggde/körde. Så, viss sjutton går det.

kortnos
    Deltagare

Bilder!, bilder, bilder eller namn o adress via PM vem som har en sån bil så man kan ringa o tiga information

kortnos
    Deltagare

Letar fortfarande efter bilder på en kortnos med 900 motor o låda!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng