SÅLD – Saab 9000 2.3T 1996, helt rostfri men ej ihopsatt

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes SÅLD – Saab 9000 2.3T 1996, helt rostfri men ej ihopsatt

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-06-22 18:27.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

Peder Andersen
    Deltagare

Jag vill sälja mitt 9000-projekt då jag inte kommer att färdigställa den inom rimlig framtid.
    Bilen är helt rostfri, och förtjänar ett bättre öde än att säljas i delar. Dock är karossen tom på inredning, och så även motorrummet.

Helt rostfri LeMans-blå kaross, nylackad för 10-talet år sedan, och har efter lackering gått ca 50 mil, därefter har bilen stått stilla inomhus. Mycket fin i lacken med andra ord.
    Framskärmar rostfria, och även under bilen bakom bakhjulen där de brukar rosta.

Helt strippad på inredning, endast instrumentbräda och kabelstammar kvar inne i bilen.
    Mycket fin svart A50-skinninredning följer med bilen. Alla detaljer till inredningen finns, och är prydligt packade i kartonger.

Under huven är det nästan lika tomt som inuti bilen. Motor, växellåda, kylare osv. saknas.
    Men en frisk B234 och växellåda FM97 101 finns, samt alla andra detaljer som ska sitta under huven.
    Saknas till motorrummet gör kondensor, torkfilter och ett par rör till AC’n.

Under bilen saknas bakre krängningshämmare och bakre stötdämpare. Framrutan är spräckt efter att något fallit mot den, såpass illa att den måste bytas.

Bilen finns i Svartå, ca 5 mil från Örebro. Priset är fast, 8000 kr. Om jag inte kan sälja den till det priset så kommer den istället att bli reservdelar.
    Transport på trailer kan jag ordna vart som helst i europa, till en kostnad av 20 kr per mil.

Ni kan naturligtvis kontakta mig på valfritt sätt, telefon, mail, sms osv.
    pedera@telia.com eller 070-5455068.
    Bilder finns en bit ner på denna länk:
    http://picasaweb.google.com/peand22/TillSalu

Bilagor:
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng