Saab 9000 Aero 2.0 prisfråga

Forum Modellspecifika forum 9000 Saab 9000 Aero 2.0 prisfråga

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2019-02-21 07:45.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Alexander
    Deltagare

Hej!

Jag är ingen Saabkille, därför frågar jag,
    I mitt yrke med andra typer av fordon stötte jag på en Saab 9000 Aero 2.0.
    Som jag förstått det satt det 2.0 i bilar i Italien och där kommer denna från.

Betraktas den som ”falsk” i Saabkretsar?
    Finns det intresse för en sådan bil, totalt rostfri och ca 6000 mil med samma ägare sedan ny?

Jag hittar liksom inga referenser alls.
    Ser 9000 Aero för småpengar, dock är de då oftast ganska illa hanterad och rostiga.

I de andra bilsammanhang jag varit inblandad i tex. VW bussar så var skillnaden mellan en bruksbil med rost här och där och en i mycket fint skick, otroligt stor.
    Är det så för Saab också?

Eftersom jag inte har intresset för just Saab, så är det svårt för mig att avgöra vad jag skulle ge för en bil som är extremt fin.
    Jag känner dock att om det skulle vara en bil med intresse för mig, skulle det vara värt otroligt mycket med just rostfriheten.
    Sverige har ju varit duktig på att salta och det gillar ju inte riktigt bilar, som de flesta känner till.

Skulle någon här våga ge sig på en gissning om vad en sådan vagn skulle ligga på i pris?
    Registrerad och klar i Sverige, med fullständigt känd historik.

Finns det olika utrustningsnivåer att veta om?

Ha en fin dag!

mvh Alex

Timpa
    Deltagare

Är du ute efter värdeökning på den så får du vänta länge.
    Vill du ha en skön bil att njuta av så köp. Vet inte om den kan sakna sätesvärme det får du kolla.

Timpa
    http://saab9000vector.blogspot.se/

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.