*Såld* Saab 9000 Aero säljes

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes *Såld* Saab 9000 Aero säljes

• Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2018-12-09 09:51 av .
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Felix Jansson
    Deltagare

Saab 9000 Aero 1996. 27 500 mil. Mätaren är utbytt för några år sedan, så den visar nu 17 500 mil, men det korrekta miltalet är det förstnämnda. Del av carfax-rapport finns.

Några bilder: https://www.blocket.se/blekinge/Saab_9000_Aero_82599800.htm?ma=1

Riktigt fina sommardäck på Super Aero. Däcken har inte rullat många mil och det är mycket mönster kvar.
    3″ avgas hela vägen.
    Lagom sänkt.

Reg.nr: AFR296

Bilen går riktigt bra och den är rolig att köra. Ligger perfekt på vägen.

Det är mycket gjort på bilen sedan jag köpte den våren 2017. Se listan nedan:

Sprillans ny aerokoppling från Sachs.
    Ny slavcylinder och urtrampningslager.
    Bytt bakre vevaxelpackbox.
    Nya bussningar i hela framvagnen, de som finns som powerflex är bytta till det.
    Powerflex i växellådsfästet till subframe.
    Ny växellådsolja.
    Ny motorolja och filter i september.
    Många nya skruvar och muttrar till subframe och hjulupphängning.
    Nya fjäderbenslager.
    Nya bromskivor och belägg fram.
    En ny drivknut i fram.
    Nya drivknutsdamasker fram.
    Nytt fett i medbringarna.
    Nya ABS-sensorer fram.
    Nya hjullager fram.
    Slipat bort rost från hjulhusen fram och rostskyddat.Det var inte jättefarligt med rost dock.
    Växellådan är bytt från en FM 54 001 till den lådan som det ska vara orginal, FM 57 101.
    Nytt växelspakslänkage med ny bussning.
    Ny tempgivare i toppen.

Allt detta är gjort sedan augusti 2017 och fram till september 2018. Bilen har inte rullat mer än 5 mil med de nya delarna.

Negativt med bilen:

SRS-lampan lyser p.g.a. att jag tidigare monterade bort airbagen. Den sitter nu på plats men jag har inte släckt lampan.
    C-låset krånglar ibland.
    Felkod B1605. Jag har ingen tech2 eller liknande så jag kan inte fixa detta.
    P.g.a. ovan är bilen obesiktad.

Pris 19 500kr.

Kontakta mig via blockets meddelandefunktion eller via sms. Mitt nummer finns i blocketannonsen.

/Felix

• Detta ämne redigerades för 1 år, 2 månader sedan av .
    • Detta ämne redigerades för 11 månader, 2 veckor sedan av . Anledning: Bilen såld
    Bilagor:
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng