Saab 9000 CS 1994: Bottilia

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9000 CS 1994: Bottilia

Detta ämne innehåller 82 svar, har 12 deltagare, och uppdaterades senast av 2012-09-01 22:05.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 83 totalt)
  • Författare

Janne Hagnell
    Moderator

Ja, att vår 9000 hamnade på nya forumet nästan lika snabbt som 96:an har tyvärr en lite tråkig anledning. När jag körde till jobbet idag upptäckte jag att fläkten bara gick i läge fyra, alltså fullt blås. Misstänkte snabbt att det kunde vara motstånden som spökade och mycket riktigt, när jag plockat ut dem ur fläktpaketet mätte jag ström i kablarna men sedan hände ju inget. 😥
    Så nu undrar jag om någon har en sådan motståndsbrygga liggande? Antar att skroten bara villl sälja kompletta fläktar och inte plocka ur bryggorna…

svarvaren
    Deltagare

Det finns flera på Bildelsbasen

/Owe

Janne Hagnell
    Moderator

Ja, minsann! Utgick bara från att de inte fanns… 😳

Janne Hagnell
    Moderator

ORKA! På bara en dag fick jag en beg motståndsbrygga från en skrot och satte nu på kvällen den glatt på plats – bara för att upptäcka att den var lika trasig den! 👿
    Och ja, jag har kollat att det finns ström fram till bryggan från alla lägen på fläktvredet OCH fläkten går igång om jag sätter ström på utkabeln från bryggan. Och fläkten går ju som sagt på läge 4.
    Bästa borde förstås vara att själv plocka en brygga från en bil där man kan kolla att fläkten går. Får se vad som kan finnas på skroten i stan. Men tyvär är det ju vanligast med varianten med AC.

Men du måste väll bli ersatt för den trasiga eller? Hör om de inte har fler på samma skrot!

Janne Hagnell
    Moderator

Ja, det får man ju hoppas. De kan ju säga att ”den funkade när vi skickade den” och låta mig slåss mot Posten. Det var därför jag önskade ett demonteringsobjekt i närheten: Det kanske inte så lyckat att skicka elektronik… 🙄

Janne Hagnell
    Moderator

Igår fick Bottilia lite TLC i form av lädertvätt och -impregnering, samt tvätt och Amorall-behandling av instrumentbrädan.
    Och det nya, denna gång fungerande, fläktmotståndet är också på plats! 😀

Janne Hagnell
    Moderator

För några dagar sedan skröt min fru om att Bottlilia alltid startar och går. Dagen efter startade hon förstås inte. Och naturligtvis var jag bortrest! 😮
    Jag misstänkte bränslepumpen, vilket INTE hade varit kul då den byttes för ett år sedan. Men det visade sig vara pumpreläet, så det ska väl vara enkelt fixat. 🙂

Janne Hagnell
    Moderator

Trodde jag! 😯 Nu funkar både pump o relä men bilen startar ändå inte …. 😥
    Så nu får jag akutköpa någon bruksbil så jag kan meka i lugn o ro: Liiite värre felsökning än på en V4:a… 😕

Karl Ask
    Moderator

kolla tändkasset, det brukar vara eller pump. Har en liggande

Janne Hagnell
    Moderator

Jepp, tänkte göra just det, jag hör av mig.
    Imorgon och på torsdag måste dock min fru ha bil så det blev akutköp av ännu en Saab! :CE
    Projekttråd kommer…

:AP :AP :AP

Tjoho!! Spännande!

Janne Hagnell
    Moderator

Ja, plötsligt kanske vi har tre fungerande Saabar. 😀

Janne Hagnell
    Moderator

Och jajamensan!! Visst var det DI-kasetten! :CE
    Tur det, för min fru meddelade just att avgasljudet på nöd900:an ändrat ton… :ID
    Men det är kanske så det ska vara, att man har en extrabil att ta av…

Karl Ask
    Moderator

Den enda du kan lita på är v4an. 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 83 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng