saab 9000 motorstopp

Forum Övrigt Allmänt saab 9000 motorstopp

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-10-09 13:20.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

anonymous
    Deltagare

Hej,

Jag heter Amir och har problem med min saab 9000. Den stannade plötsligt häromdagen mitt i trafiken och vägrade gå igång igen. Efter att vi bogserade hem den gjorde vi en felsökning och kom fram till att det måste vara DI-systemet som vi hade problem med för ett par år sedan också. Så för andra gången så bytte vi ut di systemet men den gick inte gång för det. Vi tror att det är något elfel som vi har råkat ut för eftersom den bara tvärdog.

Har ni några tips på några elfel som kan ha uppstått på vår bil? Andra tips är också välkomna.

Mvh

Amir

Martin
    Deltagare

Är bilen nära 20.000 milastrecket?
    I så fall är det inte ovanligt att bensinpumpen tackat för sig.
    Hörs det något från tanken när du vrider om tändningsnyckeln till kontakt/startläge? Om ej så tyder det på att bensinpumpen är kass.

I så fall har du två alternativ.
    1) Köp en hel enhet med tankarmatur och bensinpump på Saab eller skroten.
    2) Köp en lös Walbro bensinpump som ersättning för den gamla. Finns tex på Mekonomen för cirka 1200-1300.

Det bökigaste är att få ur tankarmaturen.

Bengt Åkesson
    Deltagare

Min 20000 mils 9000 har haft två ”major breakdowns” som det heter på nysvenska.

1 Bränslepumpen
    2 DI-kasetten

/B

Martin
    Deltagare

Tala om trollen så står de i farstun…
    Sisådär en halvtimme efter att Saab stängt sade tändkasetten på vår 9000 upp sig i fredags. Precis som Bengt kan vi nu ”stoltsera” med två majorshaverier

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng