Saab 900i, 1993

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Saab 900i, 1993

Detta ämne innehåller 5 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-11-06 17:01.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Anders
    Deltagare

Köpte mig en Saab 900i under sommaren för att ha under en kortare period och nu är det dags att sälja.

Har gått 16500mil, går bra i motor och låda. Rostig kring vänster bakhjul och lite smårost generellt, inget allvarligt. Inredningen är mycket fin (om någon håller på med en renovering och har sunkig klädsel kan jag rekommendera denna bil att ta ifrån). En nyckel finns till dörrarna och en till tändningen.

Kända fel:
    -ABS givarna glappar efter byte av drivaxlarna.
    -Läcker lite kylarvätska periodvis.
    -Tomgångsfarthållaren glappar ibland, eller tom väldigt sällan. Räcker med en knack eller lite ruckande på kontakten så hoppar den igång som den ska.

Sommardäck som är fräscha och på nästan nya fälgar, vinterdäck i ok skick på äldre fälg.

Skattad och besiktigad i somras.

Finns i Stockholm/Bromma/Viksjö

Orkar inte med blocket så jag provar här inne först.

Prisidé: 3000kr

• Detta ämne redigerades 3 månader, 1 vecka sedan av .
    Bilagor:

Anders
    Deltagare

Nytt pris 2000kr

timo
    Deltagare

Hej Anders,har du några fler bilder och finns dragkrok?
    Mvh Marc

Anders
    Deltagare

Ingen dragkrok tyvärr, har dessa bilder också. Kan ta fler om så önskas, något speciellt du vill se?

Bilagor:

Anders
    Deltagare

Körde bilkö häromdagen, hade 1:an i och kopplingen nere varpå jag var tvungen att hålla inne bromsen för att bilen inte skulle åka iväg.
    Slaglängden på kopplingen efter detta är typ noll så denna får gå på skroten så får jag iallafall tillbaka skatten.

Bil borta.

Dennis
    Deltagare

Hej, om det inte är för sent så köper jag gärna bilen

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng