Saab 900i -82

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Saab 900i -82

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-07-24 10:58.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

Linus Karlsson
    Deltagare

Livet är hårt och orättvist ibland…

Denna bil köptes nyligen av mig som hobbybil/andrabil. Jag han dock knappt ens få hem den innan min bruksbil bestämde sig för att bli avundsjuk över att inte längre få min odelade uppmärksamhet. Krånglande framvagn/hjulupphängning på den gör att både tid och pengar knappast kommer att räcka till Saaben inom överskådlig framtid. Det är synd att den bara ska få stå, därför gör jag en intressekoll här och kollar om någon vill ta över den, innan jag lägger upp den på blocket.

Det är som sagt en 900i från -82. För ca 10 år sedan renoverades bilen, då lagades rost undertill, bilen lackades om, fick en ny front från en nyare 900 och motorn byttes ut mot en 85:a. Jag köpte bilen av en snubbe som jobbade hos en bilhandlare där den hade blivit inbytt.

Det positiva:
    Skicket är mycket fint för en 33 år gammal bil.
    Går mycket bra i motor och låda. Bilen är kul att köra och skön att åka i.
    Generatorn, kopplingscylindern och alla remmar byttes av förra ägaren. Bilen har inte gått många mil sen dess.
    99,5% rostfri. Det finns ett stenskott på motorhuven och ett par småfläckar på undersidan av dörrarna. Thats it.
    Besiktad till maj 2016 och skattad livet ut. Tuta och kör mao.
    Nästan sprillans sommardäck på mycket fina fälgar.
    CD-stereo.
    Mig veterligen till största delen använd på sommaren de senaste ca 10 åren.

Det negativa:
    Handbromsvajern behöver spännas.
    Bromsarna behöver luftas.
    Förarstolen är lite nedsutten.
    Varvmätaren funkar inte.

Vid snabb och smidig affär så medföljer en gummivinge till bakluckan och nya sidolister. Kan ev. skicka med en uppsättning fräscha dubbdäck på plåtfälgar också, om priset för bilen blir det rätta.

Utgångspriset är 11.000 kr, men jag är inte omöjlig. Huvudsaken är att bilen kommer till ett bra hem. Den står i Örebro. Jag nås enklast på mobilen, 0735329521.

/Linus

Bilagor:
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng