Saab 900i -88 i8 Kat oct och automat!

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i -88 i8 Kat oct och automat!

Detta ämne innehåller 6 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-25 16:16.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

mr_maxi
    Deltagare

Hej!

Här kommer några bilder på vår 900:a, tänkte få in den i garaget före vintern iaf…

(Har fixat bildlänkarna //henrikg)

plankan
    Deltagare

Ja här var det gott om extratillbehör på den bilen 😛

Men ”osar” det inte lite saab 99 om detta:

emblem 😆

longjohn61
    Deltagare

@plankan wrote:

Ja här var det gott om extratillbehör på den bilen 😛

Men ”osar” det inte lite saab 99 om detta:

emblem 😆

Fanns det såna på 88a 😯

Mvh Nisse

mr_maxi
    Deltagare

Hej!

Nja, automatemblemet osar 99:a, javisst. Hade ett sånt liggande och för att få lite mera utrymme klistrades det på… Står även en 99;a i bakgrunden:-)

Tror det ska sitta en dubbelradigt emblem för automaten Auto- eller nåt likande, fanns väl bara upp till 82-83 nångång…
    matic

Lite tillbehör är det väl:-)

Läckert Magentabrun metallic, shortspoke alufälgar,(men har några crosspoke som jag tänker byta till) vindavvisare på dörrar och luftkåpor, stora Bosch 225 extrljus med Pilot under kofångaren.

Saab läderratt, bensinvärmare (vatten), fungerande…, krängningshämmare, kromgrill,yttertempmätare, lastgaller papperskorg under passagerarstolen, överdragklädsel, extra panel med urtag för extrainstument. skålade plastmattor, plastmatta i skuffen, stänkskydd bak, torkare bak och varmvattenspolning, batteriladdare till motorvärmaren. Och en massa mer…

Senaste projektet är att montera elstyrda och eluppvärmda speglar på den… Klart på ena sidan iaf…

På den andra var det inga kablar framdraget…

Se om den blir klar till dotterns 18-årsdag och sisådär 16 år:-)

Hälsn Jan

longjohn61
    Deltagare

Har du fler bilder på pärlan? 😀

Mvh Nisse

mr_maxi
    Deltagare

Hej!

Får ta nån mer bild då jag monterat tillbaka instrumentpanelen mm…

Har plockat isär denna då jag skulle montera elspeglarna…

Elantenn ligger oxå och väntar…

Nåt jag iaf saknar är strålkastarnät… Tänkte köpa sådan på Saab typ 2001 nångång, tror de kostade närmare 400, gav då ett bud på 150 tror jag men de nappade inte… En månad senasre hade de visst förpassats till containern… *Uscha*

Har lite rostlagning på g oxå, plåt inköpt. litet hål i underkant framskärm en och lite dörrbottnar.

Farmdörren bytte jag botten och insida på för två år sedan…

Skälet till att den ställdes undan var att vi fick en liten Frida och att jag då inte hade tid att greja…

Skulle bara behöva byta en spindelled och nya fläktremmar. Lät otrevligt från dem, var nog cirka två år gamla men jag testade att byta vattenpump men utan resultat… Så nya remmar får jag köpa… Har iaf originalen kvar, klarade 14 000 mil och 16 år:-)

Hälsn Jan

longjohn61
    Deltagare

Har också original remmar kvar på min 900s den har i skrivande stund gått 8600 mil och men det är dags att byta 😀

Mvh Nisse

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng