Såld! – SAAB 900i -88

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Såld! – SAAB 900i -88

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-07-19 23:46.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

a einarsson
    Deltagare

Bilen är nu såld.

Hej kära spekulant!

Jag föddes i Trollhättan 1988.

Jag flyttade direkt till Luleå där jag har bott sedan dess hos ett äldre par, på senare tid som andra bil. Jag blev glatt överraskad för några veckor sedan när tre glada grabbar, som jag tror är i 37års åldern, från Alingsås hoppade av tåget. De köpte mig och tog med mig på långresa. Sedan dess har jag fått se Kiruna, Narvik och Lofoten innan min resa söderut genom Norge.

Grabbarna har varit glada för dom har sett val, havsörn och paddlat Kajak, men jag fick mest vakta tältet. Många vackra vyer har det allt blivit. Nackdelen med Lofoten är att det är svårt att sova på natten på grund av midnattssol, men dock otroligt vackert. Efter en färjetur till Bodö blev det mer backigt, där fick jag användning för alla mina 110 hästkrafter. På vägen fick jag ett nytt bakljus då mitt gamla läckte in vatten. Numera fungerar även mitt centrallås eftersom pojkarna kände igen felet från mina tidigare syskon. På vissa varvtal kan jag upplevas lite ryckig, ungefär som en förgasarbil. Jag undrar om jag rullat för lite innan sista veckorna? För det har blivit bättra och bättre efter resan. Jag har även hört hur nöjda pojkarna är över att jag alltid startar på momangen och tar oss dit vi ska.

Det vackraste jag någonsin sett var Atlanterhavsvejen strax norr om Ålesund. Både mitt kylsystem och mina bromsar fungerar klanderfritt, det är testat med marginal i backarna upp för Trollstigen och ner mot Geirangerfjorden.

Jag uppskattade även att efter 27 år få återse min kära födelseort, Trollhättan.

Rynkor kommer ju alltid med åren så visst finns det lite märken i lacken, men benskörheten i stommen har inte slagit till på samma nivå som för mina syskon som bott på sydligare breddgrader. Lite synd att synen blir sämre på äldre dar, då mina extraljus inte är vad de borde. Inredningen har mina användare varit snälla mot, så där syns inte åldern lika väl.

Utrustningsnivån förr är inte vad den är idag, men jag har i alla fall motorvärmare och kupévärmaruttag samt dragkrok. Modet kommer och går, dock tvivlar jag på att kassettbandspelare någonsin blir modernt igen. Radio med digital display är ju fortfarande högsta mode, så där är jag fortfarande modern i alla fall.
    Hälsokontrollen hos bilprovningen utfördes till belåtenhet trots mina 27 år. Nästa gång jag ska på hälsokontroll är inte förrän försommaren 2016. Trots knappt 33 000 mil så är jag fräsch och kräver inte så mycket energi. På mitt senaste äventyr drog jag runt 0,8 liter per mil.

Med min guldiga uppsyn så är jag absolut värd 6 500 kronor. Jag hoppas du och jag blir kompanjoner för en trevlig vardagslunk eller nya äventyr ihop. Kom med slantarna till min ägare och jag är din!

/Gamla Bettan

Ring Björn på 0766-883379

Bilen finns utanför Alingsås

Bilen är nu såld.

Bilagor:
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.