Saab 900i "trubbnos" med navkapslar

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Saab 900i "trubbnos" med navkapslar

  • Författare
    Inlägg
    • december 22, 2016 kl. 18:45 #421177

      Saab 900i 1986

      Svart, 3-d combicoupé. 28 300 mil. 5-växlad, taklucka, ej servo. Nybesiktigad utan anmärkning. Olja och filter bytt, nytt helljusrelä. Drag, motorvärmare, kupévärmare. Kassettbandspelare. Jag har brukskört den i femsex år men de flesta vintrar har den fått stå. Låtit rostlaga ett stötdämparfäste bak. Kvitton, protokoll och körjournal finns. Tidvis omskriven i tidningen Klassiker, medföljer förstås.

      Rost i dörrbottnar, skärmkanter och lite i bakluckans nederkant. Skulle svara extremt bra på en grundlig lackpolering. Helt slut innertak. Solblekt och trött inredning. Landets läbbigaste hatthylla. Sprucken instrumentpanel och ful handskfackslucka.
      Hundra procent intakt Saabdoft i kupén.
      Stela däck. Instrumentpanelsbelysningen fungerar ej och den vill ha en ny spolarpump.
      Trygg utstrålning. En bil att tycka om. Den allra mest gynnsamma kombinationen av kulör, kaross och stålhjul (med navkapsel!) Ovanlig.
      4 900 kr eller bud. Prova claes.johansson@klassiker.nu (men jag håller mig rätt mycket borta från mejlen under julhelgerna) eller: 08-736 1246 eller skicka PM. Bilen finns i centrala Stockholm.

      P.S Jag har en finkalibrerad radar för folkraceåkare och deras bulvaner och eventuella bulvaners bulvaner. D.S

      Mvh

      Claes Johansson, Klassiker

      small900i-1
      small900i-6
      small900i-2
      small900i-3
      small900i-4
      small900i-12
      small900i-9
      small900i-10
      small900i-5
      small900i-7
      small900i-13jpg
      small900i-8

      • Detta ämne redigerades för 9 år, 6 månader sedan av cljo.
      • Detta ämne redigerades för 9 år, 6 månader sedan av cljo.
      • Detta ämne redigerades för 9 år, 6 månader sedan av cljo.
      • Detta ämne redigerades för 9 år, 6 månader sedan av Markus Bergman. Anledning: Infogade bilderna ordentligt i inlägget. /Webbmaster
      • Detta ämne redigerades för 9 år, 6 månader sedan av cljo.
        januari 5, 2017 kl. 15:31 #424973

        Nu är min Saab 900 såld.
        Vänligen plocka bort annonsen.

        Mvh

        Claes Johansson

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.