Saab 900s

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Saab 900s

• Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2015-08-21 15:17 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Anna
    Deltagare

Har försökt sälja min gamla Saab 900s, (-94) med endast 13 000 körda mil, utan napp. Svider lite i hjärtat att åka och lämna den på skroten. Är en del att göra på den men finns ju funktionella delar att använda. Har ni några tips på vad jag kan göra med den? Finns det något ställe som köper Saabar och tar till vara på delarna?

//Anna

Bilagor:
    turbochrille
    Deltagare

Hej Anna!
    vad ska du ha för den?
    finns det mer info om denna bil
    jag har likadan saab.
    mvh
    christer sandin

Anna
    Deltagare

Hej!
    Okej, då vet du en del om den. Bilen har en hel del rost och avgasröret är av. Annars är den i ganska fint skick, enligt mig.
    Vad tror du den är värd?

Mvh Anna

Jonathan
    Deltagare

Om man ser till dess skick med rost osv. så är denna bil, tyvärr, inte värd mer än 3-5 000 kr. Om ens det. NG900 (nya generationens 900, vilket detta är) hör till de lägst värderade Saabmodellerna i dagsläget. Även om det är en väldigt bra bil (med ett relativt lågt miltal i detta fall). Om 5-10 år lär dessa bilar vara desto mer värda.

Janne Hagnell
    Moderator

För att bara en riktig negoputte måste jag nog säga att bilen är värd 3-5000kr BESIKTIGAD OCH KÖRBAR. Annars i princip noll. Tyvärr. Det är kul och snygga bilar men tyvärr lyser Opelkvalitén (eller snarast avsaknad av kvalité) igenom.

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Anna
    Deltagare

Tack för era svar!
    Finns ju reservdelar att ta av den så känns väldigt tråkigt att skrota den. Någon som är i behov, så säg till! Vill bli av med den snarast!
    Skroten bjuder 1000:- så allt över det är välkommet! 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng