Saab 900s ’96 Hjälp med Växellåda och Tändlås.

Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / Saab 900s ’96 Hjälp med Växellåda och Tändlås.

• Författare

Hej, jag har en saab 900s årsm 1996 och mitt problem är att jag måste hålla och ”bända” bak backen för att vrida nyckeln så jag får ut den. Samtidigt har jag ett problem med att backen hoppar ur om jag backar, bromsar och försöker backa igen. Det låter inte konstigt i lådan eller motor vad jag kan höra heller. Har kikat under gummiskyddet kring växelspaken men jag är inte världens haj på bilar och motorer öht 😆 😳 På tjejens Saab 900SE 95 satt det en vit pinne under växelspaks skyddet om jag inte minns helt fel? Det gör det inte på min, det är som en bricka som backspärren ska glida upp på, kan den vara för sliten och kan det vara problemet till att backen hoppar ur och att jag inte kan vrida ur nyckeln utan att hålla bak backen?

Jag vill ju helst inte att lådan rasar pga att backen ploppar ur och pajjar något hehe ^^ och är det enkelt att byta backspärren under växelspaken (inte reglaget utan det spärren glider upp på)?

Mvh Anders!

september 15, 2011 kl. 08:45 #187759

bump

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.