Saab 900S APC+IC -92 -SÅLD

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Saab 900S APC+IC -92 -SÅLD

• Detta ämne är tomt.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    olle d
    Deltagare

En Saab 900S -92 i trevligt bruksskick säljes. Trevligt i den meningen att den går mycket fint i motor och drivlina, samt att det sitter en APC box och intercooler eftermonterad. Detta förvandlar bilen från en lågtrycksturbo till en fulltryckare. Bruksskick i den meningen att bilen är från 1992 och har således använts i 28 år. Även om jag löpande hållit efter det visuella så har min prio varit att hålla den i driftsäkert och maskinellt fint skick. Exempelvis så sitter det nya bromsok bak, ny vattenpump, nya drivremmar, ny ljuddämpare, nya stötdämpare och fjädrar bak etc. Givetvis har service med nya oljor, vätskor och filter regelbundet gjorts. Rostfri? Nja, det går nog att hitta lite rost här och där om man letar, dock inget allvarligt. Självklart var det rost i dörrarna, men detta har jag svetsat. Dock ser nog det mest otränade öga ser att det är lagat eftersom funktion gått före form. Det finns ingen rost där det betyder något och t.ex. länkarmsinfästningarna fram är bytta. Jag har även underredsbehandlat bilen. Grymt utrustad med dragkrok, centrallås, värme i framstolen och farthållare – allt fungerar, t.o.m. farthållaren som blivit uppdaterad. Innertaket är bytt och det sitter fina dubbdäck (Nokian Hakkapeliita 9) på. Bra sommardäck följer med. Bilen har gått 26 000 mil, är skattad och nybesiktigad utan anmärkning.

Pris: 24 000 kr

• Detta ämne redigerades för 51 minuter sedan av .
    Bilagor:
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.