Saab 92/93 Original tillbehör bäddsats (farbik) med beskrivning 1958.

Forum / Sälj/Köp / Delar, säljes / Saab 92/93 Original tillbehör bäddsats (farbik) med beskrivning 1958.

Forum / Sälj/Köp / Delar, säljes / Saab 92/93 Original tillbehör bäddsats (farbik) med beskrivning 1958.

  • Författare
    Inlägg
    • januari 5, 2016 at 11:43 #384007

      Ärvt en bäddsats av min Morfar som han använt extremt sparsamt (om ens) i sin 93B på femtiotalet. Sedan dess har den legat på yttervinden och ej åldrats märkvärt. Består av lackade bitar med tryckta siffror på för att matcha ihop. Har även tillhörande beskrivning som också är i mycket gott skick om än på ngt nött paper med en vikning på mitten och håltaget på bägge långsidor för A4.

      I mina ögon är detta så gott som NOS fabrikstillverkat tilbehör med en god dos nykänsla vid sidan om lite patina. Tänkte att det finns säkert någon med en bil i samma skick och som har samma sinne för bevarande som min Morfar där denna sats kan få ett nytt hem.

      Svår för mig att värdera, de sentimentala värdet är högt för mig och jag säljer den mest för att den bara kommer ligga på hyllan hos mig, prisidé kring en tusenlapp? Synpunkter på de och bud mottages gärna men helst på tel lr mail då jag lättare nås där. Finns runt Norrtälje och bör gå att skicka säkert för nån hundralapp eller två.

      Lyckades inte få upp bilderna men dessa kan mailas vid intresse.

      0702202406
      rabbojens@gmail.com

    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.