Saab 95 1975 budget renovering

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 1975 budget renovering

• Detta ämne är tomt.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    ludde
    Deltagare

God kväll alla det var länge sedan jag var här inne. Nu har åren gått o mitt sista Saab projekt såldes för länge sedan men nu har ett nytt offer ramlat in.
    En beige Saab 95 från 1975.
    Avställd sedan 1993 i en typ lada.
    Min tanke med projektet är försöka få den i trafik inom snar framtid o med så lite pengar o medel som möjligt o använda bilen.
    Så har ni delar att sälja så är det bara att hojta till..
    Just nu ska står bilen på tomten o väntar på ett nytt hjul så jag kan flytta den lite smörja bromsar o städa ur den riktigt…
    Lite historia om hur bilen kom till min ägo efter min lite långdragna planering.
    Jag såg den på blocket o såg lite tråkig ut, kollade på den i några dagar på Blocket o bestämde mig för att testa lyckan. Så kontakt med säljaren gjordes o tog hela familjen o for iväg på utflykt på runt 10 mil o väl framme så kände jag o klämde på bilen. O vi gjorde affär o sen körde jag o en god vän upp söndagen veckan därpå o lastade upp den efter lite motstånd från saaben.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Janne Hagnell
    Moderator

Härligt med ett 95:a-projekt!👍🏻
    Bilder!!😀

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

ludde
    Deltagare

Jag har försökt att lägga in bilder från telefonen men dem är för stora.
    Men ska försöka lösa detta lilla bekymmer på något vis

Janne Hagnell
    Moderator

Har du iPhone går det att välja storlek när man väljer bild. Jag har i nödfall mailat bilder till mig själv, då får man välja storlek. Dock har forumet väldigt hög storleksgräns (5 mb, har jag för mig) så du borde inte ha problem.

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.