Saab 95 -78 går kasst…

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Saab 95 -78 går kasst…

  • Detta ämne har 15 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2004-02-21 21:48 av Anonym.
Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      februari 21, 2004 kl. 21:48 #72619

      Märkligt att Saabanders i Norge inte svarat på denna tråd… Jag dyrkar hans mekaniska kompetens ända sedan min V4 gick som om det var blåbärssaft i bensinen. Hans universalkur är att kolla ventilen på vänster ventilkåpa som leder in i en slang och vidare till förgasaren. När denna ventil krånglar kan bilen gå bra en stund och sedan bli nästan omöjlig att köra för att sedan gå okay igen. Jag råkade ha en extra ventil liggande så jag bytte. Saabanders hade en specialkur med en genomborrad plugg som ersättning för ventilen. Sök lite i forumet om du vill se dimensionerna på borrhål.

    Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.