Forum › Sälj/Köp › Bilar, säljes › Saab 96 1962 I mycket fint skick
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2017-10-13 11:14 av .
- FörfattareInlägg
- 22 september, 2017 kl. 15:49 #435228
Anders Löfström
DeltagareHej
Efter lite våndor har jag bestämt mig för att sätta ut min pärla till försäljning.
Som sagt en 62:a kortnos i väldigt fint renoverat skick. Äldre renovering (inte av mig) ca 20 år sedan. Har hållit sig väl. Känner till ägare sedan 2004. Jag har haft den i 2 år och kört ett par hundra mil utan problem. Bes sommar 2016 och i och med det troligen besiktad för all framtid! Körd väldigt lite sedan 2001 vilket framgår av bes.protokoll.
Troligt miltal är ca 12700 man jag kan tyvärr inte styrka detta, skicket får tala för sig själv.
Bilen startar snällt, går fint och känns mycket stabil och skrammelfri. Finns spår av några mindre lagningar men denna vagn har troligen aldrig varit dålig. Golv m.m. ser mycket fint ut under mattor. Fin inredning.
Originalskick förutom radialdäck, huvudströmbrytare och brandsläckare
En eller ett par mindre anmärkningar kan göras, t.ex. litet hål i gummimatta där man har ”gashälen”.
Över huvud taget en bil som är klar att köras, putsas och njutas och möjligen i detaljer förbättras!
Bilen kan ses och provköras i helgen.
Finns i norduppland ca 1 timme från Uppsala.
Jag önskar en första kontakt via min privata mail (inte via forumet) där du anger namn och telefonnummer så kommer jag att ringa upp i den ordning intresse kommer in.
Önskar en smidig och krångelfri affär därför annonserar jag endast hör på forumet, avstår Blocket.
Tror inte att någon kan bli besviken på denna lilla pärla, först till kvarn……..
Höstpris: 68000kr
Vänliga hälsningar
Anders Löfström
Östhammar
lofstrom64@gmail.com1 oktober, 2017 kl. 18:47 #435458kinnarummasaaben
DeltagareHej
Är bilen såld och en fråga ang. Priset
Jag har 50000 att spendera
Köper den direkt om d funkar för dej
bjorn.dahl1@icloud.com
Mvh Björn13 oktober, 2017 kl. 11:14 #435834Anders Löfström
DeltagareHej alla glada intressenter som hört av sig!
Tack för ert intresse!
Bilen såldes idag och hamnar hos en mycket bra ny ägare där den kommer att få bra omvårdnad och köras en hel del vilket den behöver.
Nu ska jag sätta fart på min V4 95:a.
Tack och hej.
Anders - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.