Saab 96 V4 -1974
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2015-08-26 23:00 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Saab 96 V4 -1974
Hej!
Saab 96 V4 årsmodell 1974 med mycket stil och patina säljes då jag inte hittar tiden och orken att fortsätta med mitt lilla projekt.
Bilen är besiktigad till och med 2016-09-30 och går fint i motor och växellåda. Motorolja och luftfilter är nyligen bytta, mätarställning är 14324 (vet ej om/när den snurrat). Bilen är utrustad med fyra helt nya stötdämpare och fyra helt nya fjädrar. Dessutom är stötdämparfästen och länkarmsinfästningar i god kondition.
På minuskontot finns framför allt att fjädrarna bak på grund av att bilen tidigare varit ett sänkt raggaråk inte fungerar som de ska. Fjädrarna buktar utåt och tar i bakdäcken, vilket den händige säkerligen kan fixa till utan större bekymmer. Bilen bör dock hämtas på släp då den ej bör köras mer än mycket korta sträckor på grund av fjädringen. I övrigt bör nämnas att lacken inte är vacker (någon form av garagelack av tidigare ägare), klädseln är sliten, automatchoken krånglar och det finns bra-att-veta-rosthål i vänster hjulhus bak och reservhjulsbaljan.
Jag vill ha 6500 för bilen då den är besiktigad ett bra tag till, har ett antal helt nya delar och att den ganska lätt går att få ordning på för den händige.
Bilen står i Sollebrunn (utanför Alingsås). Skicka PM eller ring 0730-442631 efter 16.30 vid intresse.
Några extra reservdelar såsom extra fälgar, bakskärmar samt stötfångare medföljer vid snabb affär.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem