SAAB 96 V4 1975 (eller nå´t)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 V4 1975 (eller nå´t)

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-05-05 16:24.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

Per-Erik
    Deltagare

Tänkte att jag skulle dra igång en ny tråd (började lite på gamla forumet med ”mitt nya projekt”). Igår hämtade jag hem den senaste i raden av 96:or – en Karolinerblå 75:a… eller iallafall delar av den. Det är i princip en tom kaross, som jag tänkt att det ska bli bil av igen…

Hämtning; därinne, bland diverse andra trevliga bilar, högar av gamla däck och lastpallar står hon och väntar. Det krävdes en del ”kärlek” i form av rostlösare och släggor för att hon skulle rulla, men till slut så…

På kärran; Tack till Peter för hjälpen och Lars för bilen och hjälp naturligtvis 😉

”Hemma”; på plats i garaget, bredvid min ”gamla” 96:a ”Röbettan” som har kommit förbi för en liten genomgång…

Identitet fastställd…

…och jag kunde ju inte lämna henne stående där utan ett ansikte 😉

Så, nu först måste jag försöka lösa problemet med en ”vagga” att hänga upp henne i, så att bakaxel och framvagn kan rivas av, samt rosten i trösklarana åtgärdas… någon som har en till låns?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng