Saab 96 V4 1977, isärplockad lågmilare.

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes Saab 96 V4 1977, isärplockad lågmilare.

Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-10-02 13:03.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

cljo
    Deltagare

Ditt vinterprojekt?

Säljer en vit Saab 96 V4 1977 med solid historia. Bilen är isärplockad i akt och mening att byggas om till rallybil, men projektet stannade av. I praktiken har bilen en enda brukare/ägare sedan ny och den har varit i samma familj! Den har under hela sitt liv rullat i Västervik och gått ca 4000 mil (jag ber att få dubbelkolla exakt miltal .. ska bara hitta den där svarta pärmen med alla dokument).

Min plan efter att jag köpte den var att få bilen ihopsatt till en krispig originalvagn, men tiden medger inte detta. Och jag hoppas någon annan tar över med samma ambition. Inget är sönderkapat och ingen bur har satts in. Instrumentpanel, styrning, värmepaket och elsystem sitter på plats. Trevlig tidstypisk radio installerad.

Alla delar finns och är i ett bra skick. Karossen är rostfri och bara lätt lagad i botten/kanten på ett enda område. En liten svetsning återstår. Det är nya skärmar runt om (olackerade) då originalen blivit parkeringsbuckliga på grund av hög ålder. (Förste ägarens höga ålder, alltså). Resten av karossen är rak och fin. Originallacken är fin på tak, dörrar, luckor och sidor, men lite bortslipad i nederkant på själva karossen. En halvlackering + polering och du har en trevlig och proper sommarbil. Mer ambitioner än så? Här är ett solitt ämne till en prisvinnare!

Bilen och alla delar har förvarats i varmgarage och en hel del delar (+bottenplatta och hjulhus) är noggrant rengjorda och rostskyddsmålade. En del nya (slit)delar är inköpta och följer med.

Inredningen är röd. Den är hel och snygg (men Saabs tyger vid den här tiden var ju sisådär, rätt sladdriga om vi ska vara ärliga).

Saaben står sedan ett år tillbaka i södra Östergötland i ett torrt och luftigt vagnslider. Själv bor jag i Stockholm. Det är lite bökigt att få ut bilen utan hjulupphängningarna, och runtikring ligger alla delar i kartonger och påsar. Det ser lite uteliggarmässigt ut, men allt är seriöst isärplockat och vettigt uppsorterat. Och förstås originalmotorn; den står där och längtar efter att lyftas i. Inredningen förvaras separat i varmt och torrt utrymme.

Pris 24 000 kronor eller bud, mejla till claes.johansson@klassiker.nu

Bilagor:

cljo
    Deltagare

Hej!

Jag satte tydligen ett för högt pris. Bilen ligger nu ute på Blocket med en uppdaterad beskrivning, för 19 000 kronor – eller bud.

https://www.blocket.se/ostergotland/Saab_96_V4_1977__isarplockad_lagmilare_74934305.htm?ca=14&w=3&last=1

Bilagor:
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.