Saab 96 v4 -73
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 v4 -73
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
september 10, 2021 kl. 13:38 #488438
Efter typ 30 år som Saablös så fick jag ett återfall. Jag köpte min första Saab efter nytaget körkort, en lejongul v4a från -76. Det blev diverse modifikationer som stora bakljusen, spoilerhandtaget, lejongula plåtisar med flång nya Pirellisar, Saabs 2″system med sista dämparen på tvären bak! Då va man kool…! Efter mer än 20 Saabar senare så blev det Alfa Romeo för hela slanten. Jag är fortfarande kvar i det träsket men har länge sneglat efter ett lämpligt objekt.
Denna dök upp på blocket och va både för dyr och för långt bort men fastnade på nåt sett. Efter lite prisförhandlingar så blev det affär! Min grabb Casper är på väg hem till Kalmar just nu faktiskt, så jag har inte sätt bilen i verkligheten! Bilderna är från annonsen.Crister Borg, Öland
Saab 96september 10, 2021 kl. 13:45 #488441Jag fastnade för ”patinan”, usa fronten, den påstått trimmade v4an och att den är besiktigad till slutet av nästa år. Planen just nu är att köra den och att så smått fixa kosmetisk rost. Jag kommer inte att göra någon originalrenovering utan det blir ett bygge som jag vill ha den.
Framtidsplanerna är att bygga väghållning, bättre bromsar (skivor bak?), 4- bultat, kanske elservo (börjar bli gammal…), byta/trimma motorn. Men vi får se, nu väntar jag på att få se den i verkligheten!Crister Borg, Öland
Saab 96Attachments:
september 10, 2021 kl. 14:18 #488444Härligt!? Själv gick jag åt andra hållet: Saab efter ett 20-tal Alfor. Men jag har en Sud stående…
96 V4 1975 ”Bollen”
september 10, 2021 kl. 16:17 #488462Kul! Jag tror att jag känner igen ditt namn från Alfapower…! ?
Crister Borg, Öland
Saab 96september 10, 2021 kl. 16:50 #488465Kul! Jag tror att jag känner igen ditt namn från Alfapower…! ?
Kan nog stämma!?
96 V4 1975 ”Bollen”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.



