SAAB 96 V4 -76 (Opalgrön med rallytouch)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 V4 -76 (Opalgrön med rallytouch)
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2007-02-19 18:36 av
persa.
-
FörfattareInlägg
-
Är en av hitills många ägare på denna bil, köpte den 2002, hade den som bruksbil året runt de första åren, men
numera endast körning när tid, väder och lust tillåter. Målet med V4 denna är att ha en fin bruks V4 lite Rally-touch.Åtgärder hitills:
Inhandlat 2 uppsättningar fotbollsfälgar som blästrats, svarvats och lackats
till belåtenhet. En sats för sommardäcken och en för vinterdäcken.
Monterat beg De Carbon Gasdämpare fram
Svetsat och lagat bakre hjulhus
Delvis blästrat och rostskyddat underedet
Bytt bromsbackar framUtrustning;
Sport & Rally ratt
VDO Varvräknare
Svarvade Fotbollsfälgar
Klocka
De Carbon dämpare fram
2″ Simonz systemSkall monteras;
1500 motor ombyggd til 1700 motor med Weber 36:a, lättat svänghjul, 7.6 kam, kromade ventilkåpor och
MISABs fyrkantiga kromade luftfilter. 😎
Nytt 2″ Simonz system
Kromade stötfångare, alternative svartmålade kromstötfångare
Nya fjädrar fram & bak
Nya KYB dämpare bak
Nya övre och undre fjäderfästen bak (tack Saabklubben)
Renoverad hasplåt(blästrad och förzinkad)(kanske ?)Då detta inte länge är en bruksbils så finns det funderingar på att kanske skaffa en fin 2takts 96:a eller 93:a för att finåka, men framtiden får utvisa det. :confused:
Just nu funkar det inte med bilderna, fösöker senare!
Tjusigt värre. Verkligen vacker färg.
Inga dåliga vinterfälgar dua har fått.
Är det bara att svarva vanliga fotbollar för att få sådana fälgar?
Fräsig varvräknare med färgningen åt motsatt hål jämfört med vad man är van vid förresten.MVH Magnus
'- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
- 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
- 90 T16 -87 när jag ska överraskaTackar för feedbacken ! Det känns alltid gött! 😀
Bägge upppsättningarna är ”vanliga” fotbolls fälgar är inköpta för rimlig peng och sedan glasblästrade,
tvättade, målade svarta,svarvade av BE Ström utanför Trollhättan och sedan klarlackade.
Har valt att spara centumhålet intakt i mitten på fälgen, på rekommendation av BE Ström för
att det det inte skall komma in allt för mycket skit. Ser även bättre ut tycker jag.Eftersom bilen numera vilar på vintern så ligger vinterdäcken också och vilar.
//PerSa
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.