SAAB 99 GL, 1979, 3700 mil

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / SAAB 99 GL, 1979, 3700 mil

• Författare

SAAB 99 GL från 1979 säljes.
      Bilen har endast gått 3700 mil och är i väldigt, väldigt, fint skick.
      Den har stått i garage under största delen av sitt liv och är i stort sett helt rostfri. Den enda rost jag upptäckt är vid den nedre fönsterlisten på båda bakdörrarna, men det är knappt märkbart, samt en liten fläck längst ner och längst fram på insidan av förardörren.

Inredningen är i nyskick förutom ett klassiskt hängande innertak samt något solblekt ovandel av ryggstödet i baksätet. Till och med plasten med startinstruktioner runt solskyddet är kvar. Det är även plasten som säkerhetsbältets hona bak var inslagen i när bilen var helt ny.

Dom enda fel som finns är en liten skada på motorhuven från fallande istappar, den är lite bucklig och lacken har släppt på två supersmå fläckar, en repa på vänster framskärm bakom hjulhuset, dom tre små rostfläckarna, samt det hängande innertaket. Hade det inte varit för dessa skönhetsfel hade bilen varit i nyskick.

Min far jobbar på en bilverkstad och köpte bilen av en stamkund, en gammal tant som skulle sluta köra bil. Hon har, enligt honom, haft den sen den var ny och alltid förvarat den i garage. Hon har bara kört den vid speciella tillfällen, därav det låga miltalet. Den har haft fyra ägare, jag, min far, den gamla tanten, samt förmodligen bilhandlaren som sålde den.

Bilen är besiktad, körklar och står i Piteå.
      Diverse reservdelar medföljer, bl. a. ett par gamla bosch extraljus.

Pris: 27 000 kr

augusti 14, 2015 kl. 20:36 #378009

Hej,
        Går det att få några kort från dem tre rost fläckarna såsom från skadan på motorhuven ? Tack på förhand, meddelar även gärna din mobilnummer.
        mailadressen är herbert.saure@yahoo.se

Med vänlig hälsning
        Herbert

augusti 15, 2015 kl. 13:18 #378022

Här kommer bilder på dom små skador som finns.
          Dom små bucklorna på motorhuven är otroligt svåra att se på bild men i verkligheten syns dom tydligt i rätt ljus.

Jag kan tillägga att bra vinterdäck på plåtfälg medföljer. Sommardäcken är däremot rätt slitna och bör bytas.

För närmare kontakt går det bra att maila mig på: andreasmoren@hotmail.com

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.