Saab 99 GL cc 5-d 1976

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Saab 99 GL cc 5-d 1976

• Författare

Efter omfattande självrannsakan har jag bestämt mig för att avyttra gröngölingen, en opalgrön 5-dörrars 99:a från -76 till förmån för andra bilar. Jag har helt enkelt inte kört med den på senare tid och det är synd att den bara blir stående, bättre då att någon får överta den och ge den uppmärksamheten den förtjänar.

Köpte den för drygt 10 år sedan av sonen till första ägaren i Dalarna där den gått sen ny. Klarat sig bra rostmässigt, inte lagad eller svetsad vad jag kunnat se. Fin i lacken förutom ett par små rispor på bakluckan. Lådan utbytt mot en 5-vxl från senare 99:a. Gått runt 40.000 mil (km-mätaren har stannat på 38.000, antagligen något plastdrev som pajat). Visst oljeläckage, gissningsvis packboxar (vet att jag bytte ventilkåpspackning), och bromsarna behöver ses över (belägg medföljer). Stolar från tidig 900 (ljusbruna, ska vara mörkbruna), uppnålat innertak. Tog ut den efter nästan 2 års stillestånd nu i dagarna och bytte olja och filter. Påställd och besiktigad för gott, fullt brukbar som den står nu. Medföljer några kartonger med delar (inkl. ett mätarhus).

Har tänkt mig 42.000 :- för den som den står och går. Finns i Örebro.

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.