SAAB 99 T16, 1977

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / SAAB 99 T16, 1977

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / SAAB 99 T16, 1977

  • Detta ämne är tomt.
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 13, 2021 at 18:27 #487303

      Lufter “Beistet” for salg, en sjelden godbit av en SAAB 99 fra 1977 for spesielt interesserte.
      Beklager at det står på norsk, det er nok bedre enn at jeg prøver å skrive på svensk. 🙂
      Denne er godkjent med annen motor i vognkortet, den er fortsatt svensk men momset inn til Norge.
      Står en 16 ventiler, blokk fra 1984 som er gjort mye greier med, porta topp og tilpassa og høvla fra ca.1995 (kort-topp) og innsug fra ca . Samme årstall fra en 900/9-3 som er sveisa om og vridd 90 grader. Runde lykter og airflow, radiatoren er i bagasjerommet, to bøtteseter bare og Nardi ratt og opphøyd girstang. 3 bensinpumper og batteri er også i bagasjen. Sperrediff i girkasse (5-trinns) og noe sinterclutch fra Sachs, letta svinghjul. Turbo som står i nå er fra en 1987-modell 900 T8, har turbo fra sikkert Scania og SAAB fra muligens 1988/89 som følger med og satt opp som biturbo liggende som er god for 500Hk. Montert Trionic 5.5 for motorstyring. 3″ eksos hele veien, Airflow til 99 og stora vingan fra 900. Mye å skrive om. Den har ikke vært registret i Norge med skilter. Det er noe jobb med det elektriske, noe nye ledninger for lys, blinklys etc. Må trekkes. Bilen er fullt kjørbar, og har et map med ca.170Hk som er litt fet i blandingen (max på turboen som står i). Den er litt tungvint å kjøre da synkroniseringen i girkassen ikke er helt god.
      Har liggende en girkasse som er forsterka 4- trinns kokill i tillegg som kan følge med for en ekstra sum.

      Bilen står i Trøndelag i Norge. Den er fin mtp. Rust. Kan være behjelpelig med frakt nærmere til sør i Norge.
      Har dessverre ikke tid til å fortsette med dette prosjektet har jeg funnet ut da jeg bor en plass med lite plass å holde på og har heller ikke tid til å holde på mer med den, og tiden er inne for å selge til rett kjøper. 30K (inkl. Motor, 5-trinnskasse med diff og masse andre deler) vurderes. 15K ekstra for 4-trinns kokill-kasse alene, den kan selges seperat.

    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.