SAAB 99/90/900 Reservdelsbil sökes (Motor & växellåda mest intressant)

Forum / Sälj/Köp / Bilar, köpes / SAAB 99/90/900 Reservdelsbil sökes (Motor & växellåda mest intressant)

Forum / Sälj/Köp / Bilar, köpes / SAAB 99/90/900 Reservdelsbil sökes (Motor & växellåda mest intressant)

  • Författare
    Inlägg
    • juli 5, 2019 at 10:14 #460854

      Hejsan allihopa! 🙂

      Eftersom jag här på sidan söker en H-Motor med FÖRGASARE, BRYTARLÖST tändsystem samt 5-VÄXLAD låda med fästen för att passa en 99/90:a söker jag också en reservdelsbil av modell 99, 90 eller i “värsta” fall en OG900:a att plocka motor och tillhörande grejor ur. Men jag är MEST intresserad av motor och låda som sagt.

      Krav är ju då att 99:an är av årsmodell 1984 då det är det enda året som det infördes Brytarlöst tändsystem på de samt att den har 5-växlad låda.
      Årsmodell av 90:an eller 900:an spelar ingen roll så länge den har brytarlöst tändsystem, 5-växlat och förgasare.

      Bilen skall gå att starta och i bästa fall köra. Jag bor i Alvesta, Småland. Finns det en bil i närområdet, runt länet eller utanför länet och går att köra på egen maskin vore det toppen men annars kan jag åka en bit för rätt bil.

      Är öppen för prisförslag, kontakt sker via min mail: osclin1996@gmail.com
      Skicka bilder och pris på era objekt, tack!

      Allt gott!

      Mvh
      Oscar. L

    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.