Saab Konvoj för Support 17 Januari i Trollhättan!!

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saab Konvoj för Support 17 Januari i Trollhättan!!

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 142 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 13, 2010 kl. 16:02 #151266
      cabmange wrote:
      gindemo wrote:
      Så, nu har Eskilstuna Kuriren varit här för ett reportage.
      Fick köra lite på gatan med cabben, det var ju ganska skönt trots kylan.

      Hur och varför tog de kontakt med dig?

      //Mh

      Jag ”råkade” visst skicka in ett tips om att vi skulle till Trollhättan.

        januari 13, 2010 kl. 16:05 #151267
        J V wrote:
        Jag fick nog en hedersplats. Än så länge är de uppe i 270 stycken dock, så 300 är ju inte särdeles långt borta… 🙂

        Svenskarna är väl tyvärr för flata. Av alla Saab-ägare borde man väl iallafall kunna dra ihop 1000 entusiaster…

        Nu är det 476 registrerade deltagare i Nederländerna bara för konvojen, vid målet i närheten af Amsterdam kommer det bli mycket mer.

          januari 13, 2010 kl. 21:46 #151284

          Thanks for the information,Gary!
          I will get a serious and hard try to get a sticker for my participating Saab.. such a unique day must be remembered./Matthias

            januari 13, 2010 kl. 23:27 #151291

            Once the Convoy is over I will be arranging for more decals to be printed up and made available to all, plus a few other things.

              januari 14, 2010 kl. 19:50 #151315

              Är det inte läge att alla kontaktar radion och önskar lite ”saablåtar” till på söndag.
              Det finns ju flera olika radiostationer att välja på.
              Vi måste få höra saabmusik på saabdagen….

              Förslag på låtar:
              Release Me, Oh Laura
              Release me (The Attic Remix), Oh Laura
              The Time Is Now, Asha Ali
              Through Your Eyes, Nina Kinert
              Griffin Up, David Blumberg
              The Beekeeper, Tori Amos
              Saab 99, Hjalle & Heavy
              Saab in your life, Conny
              Drivin in my Saab – Sonic surf city.

              Inte riktigt en Saablåt, men tankarna för mig till de härliga tvåtaktarna:
              Jungle Drum, Emilíana Torrini

              Hur man konverterar YouTube till Mp3:
              http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=konvertera+youtube+till+mp3&meta=&aq=0&oq=konvertera+you

                januari 14, 2010 kl. 21:11 #151323

                Saab Skånia laddade upp med nya dekaler mm i samband med vårt årsmöte och det kommer upp ett gäng Skåningar till Trollhättan på söndag!

                /B

                bengt@akesson-motorsport.se

                  januari 15, 2010 kl. 06:08 #151336

                  http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.602150

                    januari 15, 2010 kl. 13:37 #151348

                    Klipper in lite viktig info som jag snott från Claes R på STCS forum:

                    Vårt evenemang på söndag den 17:e är ett evenemang för Saabs överlevnad och inte ett evenemang mot GM.
                    Anledningen till att jag skriver detta är att vi inte vill se skyltar, plakat el banderoller med budskap likt de som fanns med vid Saab-personalens protest i början av veckan.
                    Typ: ”GM= Gangster Motors” och liknande.
                    Att personalen använde dessa ord i ren frustration kan jag förstå men vi är ju Saabentusiaster och slåss för SAAB så låt oss slippa se denna typ av skyltar på söndag.

                    Vi vill ju göra denna manifestation för att trycka på GM att sälja Saab och inte välja vägen att lägga ner varumärket, och då tror jag/vi inte att vi får GM att lyssna till vårt budskap genom att använda slagord mot GM.
                    Med andra ord: ”Det är bättre att bli vän med fienden” istället för att reta upp dem.

                    Vi kommer att tillverka ett antal skyltar med texten:

                    Save Saab
                    Sell Saab

                    Dessa skyltar kommer att delas ut till deltagare i konvojen vid avresan från museet.

                    Så vill ni göra egna skyltar så välj då gärna denna text eller motsvarande på svenska.

                    Välkomna på söndag!

                    Bästa hälsningar

                    Claes Robertsson
                    Ordförande
                    Saab Turbo Club of Sweden

                      januari 15, 2010 kl. 22:28 #151369

                      Jag har hört att det bara tillåts saabar.Om man nu älskar saab men inte har nån i bruk eller bara sympatiserar med saab ska man bara stå å se på? Ju mer bilar som syns dess då bättre.Eller är konvojen bara för er och inte för svensk bilindustri? För ett år sedan var ju alla välkommna till Trollhättans torg,men var var alla ni då?

                      Jag kommer SAAB FÖR ALLTID OCH FÖR ALLA!

                        januari 15, 2010 kl. 22:37 #151372

                        Samåk!

                          januari 15, 2010 kl. 22:40 #151373

                          Stockholm med omnejd.
                          Samling vid Stäket, avfärd kl 06:00
                          Följ denna bil så blir det en bra convoy http://www.youtube.com/watch?v=9bN6787UC5c
                          Flyg inspirerat bil.
                          Jag har med en reporter från Auto Motor och Sport samt massor med deras tidningar.
                          Kom förbi och plocka några tidningar. Chefredaktören och jag plockade samman tidningar med Saabinnehåll. Trevlig läsning till Trollhättan för de som inte håller i ratten.

                            januari 15, 2010 kl. 23:51 #151374

                            Som jag befarade så är detta en tillställning för klubbmedlemar och inte för en stackars saabarbetare som av personliga skäl inte har råd med en saab utan kör opel. En sådan är inte välkommen att bygga upp konvojen. Synd för utan Henne eller honom skulle ju ingen kunna komma med någon nyare saab än typ -94.
                            Trode detta skulle vara en manifestation för alla i och utanför Trollhättan som bryr sig om våra framtida jobb och familjer.

                              januari 16, 2010 kl. 08:16 #151377

                              [size:14pt][color:#CC0000]Kom till museet på söndag du! [/color][/size]

                              Jag behöver en kartläsare med lokalkännedom när konvojen går mellan Innovatum och Saab-fabriken. Leta upp mig, jag kommer att bära den gula saab-märkta funktionärsvästen från i somras och kör en pergamentfärgad 9-3 SC.

                              /Mats A

                                januari 16, 2010 kl. 09:16 #151378

                                Jag samåker själv.
                                Konvojen är viktig, men inte minst lika viktigt borde väl vara att man sluter upp och visar sitt stöd? Någonstans, någongång kliver väl alla ut ur sina bilar och visar sitt stöd för vårt Saab?

                                totomomasos wrote:
                                Som jag befarade så är detta en tillställning för klubbmedlemar och inte för en stackars saabarbetare som av personliga skäl inte har råd med en saab utan kör opel. En sådan är inte välkommen att bygga upp konvojen. Synd för utan Henne eller honom skulle ju ingen kunna komma med någon nyare saab än typ -94.
                                Trode detta skulle vara en manifestation för alla i och utanför Trollhättan som bryr sig om våra framtida jobb och familjer.
                                  januari 16, 2010 kl. 09:51 #151384

                                  It is a pity that a number of the Saab forums are now coming up with negative entires towards the Saab Support Convoy. A question comes to mind, why is it that the only convoy to support Saab is a colaboration between the Saab clubs around the world. If there is so much interest in wanting to show support, why isn’t there other convoys being arranged. I think the Saab Support initiative will have a positive impact, but so would a convoy organized by the Swedish Car industry in general, and what about the car workers unions, they should be able to organize one as well. I take my hat of to all arranging and planning on turning up at the different Saab Support Convoy’s around the world, and if there is another convoy arranged, I will turn up at that as well.

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 142 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.