Saab ng900 1995 cab

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab ng900 1995 cab

Detta ämne innehåller 3 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-08-13 21:57.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Harri
    Deltagare

Köpte en cab i juni månad som ska göras i ordning.
    Såg den på en annons på blocket. Såg inte mycket ut för världen och annonsen var kortfattad. Stod säljes för dödsbo (har man hört för) trasig cab föbehåller mig rätten att sälja till den jag vill.
    Åkte dit och tittade och det var en bilförsäljares lager och änkan sålde ut bilarna. Hon ville ha det mannen hade gett för bilen. Förmedlaren sa att han gav 16000 + två flaskor gin för bilen så jag fick betala 16500 och åka hem

När man kört ut den i dagsljus och tvättat lite så såg den mycket bättre ut. Snacka om att lägga fel bild i annonsen.
    Jag är glad var enda budgivaren

Saab 9-3 ttid4 2011 samt NG900 Cab 1995 V6

• Detta ämne redigerades 4 dagar, 22 timmar sedan av .
    • Detta ämne redigerades 4 dagar, 22 timmar sedan av .
    Bilagor:

Harri
    Deltagare

Det roliga är att jag började leta reservdelar och lyckades inte identifiera bilen utifrån chassi nummer (vin) fick till svar att den var från -05.
    Eller så fick jag svar att chassi nummret inte stämmer. Började bli nojig att den var stulen med falskt nummer.

Hittade att års koden på regbeviset sa att det var en 5 fast på bilen stod det ett S. ringde transportstyrelsen och de gick in i original papper och mycket riktigt det hade läst fel-
    På några timmar ändades det på deras sida och jag fick hem nya papper och skyltar gratis.

Chassinummret för det är YS3DF78V8S7000081 en tidig -95 fast första gången registrerad i Sverige 1996-05-29 utan att vara import. Förstått att den bör vara tillverkad någon gång hösten 1994. Jag har förstått att den har används internt inom SAAB som provbil eller visningsbil, vad det nu innebär.

Jag har hunnit att göra en ganska grundlig service på den med byta av alla oljor och vätskor, byt kamrem+ remspännare och löphjul samt vattenpump, även alla andra remmar.
    Cabben lagades och fungerar nu perfekt har en tech2 som är ett måste vid programmering.
    Felet var potentiometer son styr 5 bågen gav inte utslag. Köpte en ny för 1000kr skruvar isär och ser att den lossnat från armen ja nu har jag en i reserv.
    Nu väntar jag på nya skinnpåsar till framstolarna och sänkfjädrar. Hittade att SAAB webshop har orginal dämpare fram till salu just nu för 499kr. Bakre dämpare verkar vara lätta att hitta. Fast när man river så hittar man mer fel hela tiden.

Har förstått att V6 inte är så populär undrar varför det är en underbar motor att köra.

• Det här svaret redigerades 14 minuter sedan av .
    Bilagor:

Harri
    Deltagare

Har ägnat mig åt lite motorputs blev klart bättre

Bilagor:

Harri
    Deltagare

Läste på nätet att man kan med varmluftpistol kan få bort det gråa på svart plast provade och det blev bra

Bilagor:
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.