Saab OG900 T16 cab – 90

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab OG900 T16 cab – 90

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • april 24, 2016 kl. 16:31 #396447

      Krock?

      96 V4 1975 ”Bollen”

        april 29, 2016 kl. 16:58 #396655

        Jag har fått tag på turbo-emblem till sidorna på huven som skall monteras. Någon som kan hjälpa mig med avstånden till hörn och kanter på huven så emblemen hamnar rätt…?

        Tack på förhand!

          maj 7, 2016 kl. 13:56 #396859

          Någon som vet var man kan få tag på nya/begagnade kontakter enligt bilden? Ska byta den omslutande skyddsdamasken och antar att det enklaste är att fimpa kablarna, trä över damaskerna och sen ansluta nya kontakter…. ?? Behöver 5 kontakter.

          Tack på förhand!

          Mvh/ Daniel, medlem 6983

          20160507_093459

          20160507_093431

          • Det här svaret redigerades för 10 år, 1 månad sedan av The Griffin.
          • Det här svaret redigerades för 10 år, 1 månad sedan av The Griffin.
          • Det här svaret redigerades för 10 år, 1 månad sedan av The Griffin.
            maj 19, 2016 kl. 08:51 #397321

            Det lättaste är att stifta ur kontakten och trä av den dåliga skydsplasten, trä på en ny och sedan trycka tillbaka stiften i kontakten. Kom bara ihåg hur kablarna satt i kontakten

            ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab

              maj 29, 2016 kl. 18:14 #397842

              Nu är motorn redigt tvättad, damaskerna till stiftkontakterna och vacuumslangarna är bytta!

              2016-05-29-18.09.51

                maj 29, 2016 kl. 20:13 #397851

                Ser riktigt fint ut! Men om jag var du skulle jag investera i ett nytt expansionskärl, höjer verkligen intrycket med ett som inte är blekt och gult!

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.