Saab Träff Karlskrona 2/5-2009
Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saab Träff Karlskrona 2/5-2009
- Detta ämne har 43 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast 2009-05-10 20:35 av
L-M Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
april 9, 2009 kl. 16:35 #138474Kim Jonsson wrote:skrivity upp min saab 96a med eller och eventuellt en saab 900 med toppola på men mycket tveksamt just ju att toppolan kommer igång tills dess men saab 96an kommer.
’
/kimDu är så välkommen! /Magnus
april 29, 2009 kl. 06:14 #139298Jo det stämmer att det kanske kommer närmare 30st bilar till träffen och fler är välkomna!

Så, lite bilder på vårt 55 mila äventyr idag 😉 (Jag, Montana och Christer)
Började med punktering på Rallygulan…
Sen sammanstrålade vi med Christer i Glumslöv
Väl framme i Karlskrona möttes vi av en massa fina SAAB:ar
Sen blev det trevlig bilåka av genom skogarna, upp till Brömsebro, där vi hade en liten bensträckare, och allmän bilinspektion 😉
Ytterligare några mil genom Blekinge, innan det var fikadags
Efter fikat tackade vi för oss, medans Blekingeiterna mfl. åkte vidare till diverse museum – Vi hade lovat våra respektive en grillkväll 🙂 På hemvägen stannade vi till i Norje och tog en glass. Där blev vi påhälsade av en man i 70-års åldern som varit bilmekaniker hela sitt yrkesliv. Han blev alldeles till sig när han såg vara bilar och ville prata om svunna tider. Trevligt 🙂
Och så här trött och nöjd kan en 10-årig kartläsare se ut, efter 7 timmar i bilen
Grillkväll blev det som utlovat, gott!
Tack till er alla för ett trevligt initiativ – ses väl igen!!
Jag såg er köra förbi hemma hos mig i konungshamn (mellan kristianopel och torhamn) och blev så grymt sugen på att bara hoppa in i bilen och följa efter er men hade för mycket annat att göra. Hade inte en aning om att det fanns så många fina gamla saabar här omkring. Har ju iof bara en 9000 -97 men drömmen är ju en gammal tvåtaktare eller liknande.
Ska börja hänga på detta forumet oxå så jag inte missar nästa träff./Samuel
maj 10, 2009 kl. 20:35 #139869Anders ,Leif ,Benny och Magnus vill Tacka alla som kom till Saabträff Karlskrona och även Tacka Kenna som öppnade Bilsports museum och även våra sponsorer Autoexpeten och 45 Knots. Vi hoppas det blir en träff nästa år igen och då hälsar vi alla välkomna !!

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.