Saabträff Bergbybanan i Vendel 21-23/8

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saabträff Bergbybanan i Vendel 21-23/8

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare

Saab träff för alla med någon form av saab-anknytning den 21/8 – 23/8. Det blir en träff på Bergbybanan i Vendel (några mil norr om Uppsala, avtagsväg 191 på nya E4:an). Träffen arrangeras av Films MK med möjlighet att testa/provköra en äkta Rallycrossbana!! (åk med vad du vill).
      Vi slår upp portarna redan fredag eftermiddag med möjlighet till ”spontan” camping. Gratis husvagnscamp för alla Saabo-vagnar (övriga 50kr) med möjlighet till el.
      Denna träff är till för alla även folkrace Saabar, rallycross, rally, originalbilar, moderna bilar eller flygplan. Kom med vad du har!!
      Det räcker även med ditt intresse för att se och prata SAAB!!! (Annat är heller inte förbjudet.)
      Lördagen börjar med marknad och efter lunch blir det utflykt eller veteranrunda. Efter middagen tar pubkvällen vid.
      På söndagen avslutas träffen efter provkörning av Rallycrossbanan alternativt ”Rallyslingan”.
      ”Restaurangen” på Bergbybanan kommer att hålla öppet hela helgen, även för frukost med självkostnadspriser.
      Om intresse finns kan det även ordnas några övernattningsrum, först till kvarn……

För att vi ska få en uppfattning av intresset vill vi ha en anmälan från er. Anmälan och upplysningar Lars-Åke Karlsson på telefon 070-9152499 från v.30 eller maila (nu direkt) till: trohlin.kurt@tele2.se

augusti 7, 2009 kl. 13:28 #143718

Dags att lyfta tråden 🙂

augusti 10, 2009 kl. 20:27 #143828

tider på lördagen?
          Johan

augusti 10, 2009 kl. 20:48 #143833

Börjar Kl 9

/Fredrik

augusti 11, 2009 kl. 16:18 #143857

Träffen börjar redan på fredagen den 21/8 kl.15.00. Det vill säga då öppnar spontan- campingen och café/restaurangen för att ni skall kunna komma och ställa upp era husvagnar,tält,husbilar eller vad ni vill campa i(ström kan ordnas om inte allt för många kommer,lämna ett medelande på trohlin.kurt@tele2.se).
              Lördagen fortsätter med frukost c:a 8.00, marknad/loppis från kl.9.00 och provkörning av rallycrossbanan startar 11.00. Utflykten för dom som vill ta en tur i norduppland far iväg kl.13.00, dragkamp mellan Films mk och Svenska Saabklubben 18.00. Kvällsmiddag är tänkt till kl.18,30 med trubadur och pubafton.
              Söndagmorgon: Frukost c:a 8.00, prisutdelningar, tävlingar och mera test/träning för dom som vill!
              Hör gärna av er så att vi vet hur mycket mat vi behöver köpa hem.
              Tel:070-5829010, trohlin.kurt@tele2.se /Kurt

augusti 24, 2009 kl. 22:52 #144487

Vill rikta ett stort tack till Films Mk samt ”teamet” från saabklubben som jobbade med arrangemanget.Trots det mycket dåliga vädret på lördags förmiddan lyckades arrangera en trevlig träff med bla annat en kanon utflykt, som via riktigt bra saabvägar gick till föreningen lövsta ölets vänner. Ett besök i deras bryggeri, följt av trubadur kväll och en dags fritt gasande på rallycrossbanan. :applause: :thanks:

augusti 25, 2009 kl. 17:54 #144525

Återger text och bild som jag fått mejlat till mig
                  (Som tillfällig deltagare tackar jag för en fin träff)

Här kommer en liten rapport från Saabträffen 21-23/8
                  När det började med ärtsoppa med fläsk som välkomstmiddag och avslutades med tårta på fredag kväll var succén given, det hoppades i varje fall jag. Det visade sig vara en bra kombination och deltagarna började droppa in vid femton-tiden och ställde iordning sina Saabo-husvagnar, tält och utlånade rum.

Efter en kväll i klubbhuset och många glada skratt och konversationer så kom då regnet vid fem tiden på lördag morgon (suck) och förstörde marknaden lite grand men uppfinningsrikedomen var stor och en mindre improviserad marknad kördes på uteserveringen under en tältduk (se bilden i galleriet). När sedan lunchen var inmundigad så var det dags för en tur till Lövsta Öletsvänner som gick via Österbybruk med tankstopp och beundrande bruksbor.

När vi kom till Lövstabruk blev vi väl mottagna och fick en visning av bryggeriet och efterföljande provsmakning (en liten smutt, för vi körde ju),stort TACK för det till Anders Holmstedt. Efter en lyckad återfärd så var det då dags för den nyinstiftade dragkampen mellan Films MK och Svenska Saabklubben. Efter att båda lagen kämpat väl stod Films MK som segrare och fick sin första inteckning i det nyuppsatta priset. När eftermiddagsminglet lagt sig vid åttatiden intogs kvällens middag och samtidigt kom trubaduren igång med en repertoar som var med beröm godkänt från samtliga håll, det samlades till och med in ”flis för längre spelning på nattkröken” (Tack Tommy Mattsson) så vi kunde njuta av lite mer musik, dans, allsång och kareoke, sen var det nattsudd med järngänget som tog vid.

Vid åttatiden var det dags för frukost på söndagen och några trötta ögon såg man inte (eller?) och eftersom test/prov av banan blev inställd på lördagen pga regn så körde vi på söndagen istället då vattnet hade sjunkit undan nästan helt. Ett test/prov som var mycket uppskattat då alla som ville kunde köra i sitt eget tempo. Dagen avslutades med prisutdelning och tacktal (stort tack för alla lovord, det gör att det känns kul att arrangera).

Och pristagarna blev
                  Ian Studley från Hastings, England (long distans) Saab 95
                  Peoples choice standard: Mikael Karlsson Saab 96 V4
                  Peoples choice ombyggd: Bertil Karlsson Saab 96 2-takt sport

Jag vill rikta ett stort TACK till alla som gjorde det möjligt att anordna denna träff och givetvis sponsorerna som Micke Hansson (peoples choice priserna), Mats Blomkvist (GK-bageriet, bröd), Lena Wennman (ärtsoppa, källarfranska och tårta), Bibbi och familjen Sekelj (för ert jobb och utlåning av dragkampsrepet).

P.S. De snygga saab-träffen tröjorna finns att beställa genom Micke Hansson D.S.

Kurt Trohlin

september 8, 2009 kl. 15:49 #145141

vill tacka alla er som arrangerade SAAB träffen på bergbybanan, den var suverän, med andra ord mycket trevlig, och en extra eloge till er som lagade all god mat (hemlagad dessutom) hoppas att den återkommer nästa år igen.Hälsn Gunilla med 95:an. :thanks:

november 7, 2009 kl. 12:58 #147681

Hej alla Saab-vänner,kul att ni uppskattade träffen som vi anordnade i augusti.Nu inbjuder vi till en julmiddag på Bergbybanan i klubbhuset lördagen den 28/11 klockan 16.00.
                      Ni skall anmäla er till mig på trohlin.kurt@tele2.se eller ringa på 070-582 90 10(ni behöver inte vara medlemmar) för att vi skall veta hur många som kommer,priset är beräknat till c:a150kr/pers.,hjälp mig att sprida detta till så många som möjligt,TACK.
                      Vi kommer att ordna en saab-marknad i maj den7-8 2010 och vi kör en ny saab-träffden 20-22 augusti med liknande program som i år.
                      Med vänliga hjul(jul)hälsningar Kurt Trohlin.

januari 20, 2010 kl. 20:08 #151633

Nu planneras det förfullt för 2010 uppe i Vendel(Uppland) för att få till en renodlad saab-marknad på Bergbybanan den7-8 maj med möjlighet till övernattning,camping och så vidare.Fortlöpande information kommer att finnas på http://www.filmsmk.se alla ni som har grejor i lador och lådor kom och kursa och ni som saknar något kom och leta!
                        Privat som föratagare alla är välkomna.
                        Hälsningar Kurt Trohlin
                        T070-582 90 10

februari 16, 2010 kl. 21:45 #153338

Det kan vara som att föda ett barn,alla vill se det nyfödda,men sen bör föräldrarna(Saab och spyker) få lugn och ro så låt oss ta det lite ”lungt” och möt varandra på det lokala planet till att börja med,kom till oss i Vendel,4mil norr om Uppsala och fira i sommar med en marknad i 7-8maj på Bergbybanan samt en saab-träff i Augusti på samma ställe med god mat,logi och en samtrevnad utan dess like?Se senaste numret av bakrutan!
                          Turbo,92-or till 95-or ur-sabben till den mest nyprodecerade modellen av all,jag kan bara säga en sak VÄLKOMMNA!!!!
                          Fortlöpande information med program kommer på http://www.filmsmk.se

mars 27, 2010 kl. 09:03 #155479

Hej igen. Nu finns det mer information om boendet dels om campingen på Bergbybanan men även var ni kan boka vandrarhem och hotellrum , hör gärna av er angående ert boende.
                            Se hemsidan http://www.filmsmk.se och http://www.saabtraffen.n.nu för bokningar och program se även shopen för beställning av tröjor m.m.

april 26, 2010 kl. 16:17 #157142

Nu närmar sig marknaden med stormsteg,och vi har bestämt att det blir levande musik, det vill säga trubadur afton på fredag kväll med mat m.m.
                              Detta för att fira in våren och samtidigt ha lite trevligt så här på ”för sommaren”.
                              Det ska bli kul att träffa er alla och hoppas att ni har mycket i garagen som ni vill bli av med!
                              Hälsningar Kurt T.

juli 10, 2010 kl. 19:31 #160200

På förekommen anledning vill jag bara kort kommentera varför jag valde att skriva ”tillfällig deltagare” och inte skrev något själv. Vad den exakta skillnaden mellan tillfällig besökare och besökare går vet jag inte, det är olika för olika människor.

Denna uppskattade träff pågick ivf 21-23/8 09 och om jag minns rätt deltog jag med bruksbilen del av 22/8. I princip något före och något efter det välordnade Bryggeribesöket.

Orsaken till att jag inte skrev en träffrapport själv, var helt enkelt att jag tyckte att text och bild som jag fått mig tillskickad med bilder räckte utmärkt. Det tar trots allt en del tid att lägga upp bilder på Geting, klippa och klistra kod för att återge det i smaklig form här på Anslagstavlan.

Martin wrote:
                                Återger text och bild som jag fått mejlat till mig (Som tillfällig deltagare tackar jag för en fin träff)
                                  augusti 3, 2010 kl. 04:04 #160925

Ja nu i sommartider och semestertider finns det hur mycket som helst för alla motorentusiaster att bevista. Lokalt eller hela riket,nyss avslutade midnattsolsrallytt var både en fartfest och en möjlighet att beskåda och beundra fina bilar,fantastiskt!I trollhättan kunde Saabklubbens möte besökas och där kan man ju alltid träffa likasinade och utbyta erfarenheter och behovet av delar kan ju alltid fyllas på efter årets mekningar i garaget.Hoppas det får fortsätta.
                                  Rätviksveckan har ju precis startat och där kan man ju alltid göra dagsutflyckter eller ”ligga på camping hela veckan lång”
                                  för att skapa kontakter eller träffa gamla bekanta,mycket roligt!Men en annan jobbar ju denna vecka,inte bra!
                                  Nä så jag tänkte vurma för att så många som möjligt hälsar på oss i Vendel på saabträffen i Augusti,väl möt.Det kommer att bli kul.Både camping och gamla bekanta med diverse aktiviteter.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.