Sjögrön Saab 96 V4 1970 6000 mil
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2023-11-18 11:36 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Sjögrön Saab 96 V4 1970 6000 mil
Jag känner det är dags att ”lämna över” ”Bertil” till någon som kan ta hand om honom och kanske återställa honom i nyskick. Har haft honom i dryga 3 säsonger och vi har kört ca 1000 felfria mil. Mätarn står idag på knappa 6000 mil och baserat på mina efterforskningar och bilens skick invändigt så verkar det stämma. I praktiken 2 ägare. Han har troligtvis aldrig vinterkörts och stått i en lada i 20 tal år. Han har några mindre plåtskador och man skulle behöva överge originallacken om man vill få honom i toppskick. Minimalt med rost. Tror även en genomgång av motorn skulle vara bra då han svettas lite men inga mängder. Finns även lite reservdelar samt original köpehandlingar som ingår. En intakt väl fungerande bil som med rätt ägare kan bli fantastiskt fin. Jag har skött löpande underhåll med oljebyten(motor och låda), stötdämpare, fjädrar bak, tändsystem, förgasare, termostat, ny ljuddämpare bak, renoverat kopplingscylindrar mm. Nu känner jag att det är dags att hitta ett nytt hem till honom. Finns i Linköping.
Fredrik 0760029402
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem