Skillnader 16v och T16

Forum Modellspecifika forum OG900 Skillnader 16v och T16

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-06-05 23:33.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14324

    rallyelwood
    Deltagare

    Vad är det för skillnader, rent teknisk sett, på 900:ans T16-motor och den vanliga 16v? Skillnad på interna delar? Grenrör, insug och styrbox måste vara olika, men annars skiljer det sig något? Är så att säga T16 en 16v med turbo? Hoppas någon kan hjälpa mig att reda ut detta.

    #95519

    turbokongen
    Deltagare

    tror bare det er kolvar som skiller internt. ellers må du borre ut oljetrykk fra topplocket til turbon, og oljeretur ned til tråget

    #95520

    bluesman
    Deltagare

    Några skillnader o likheter: Insugskamaxel är turbospecifik, inloppsrör är samma på alla B202.2(900:an) och en grövre variant på B212.2(2,1 liters 900:an)fast med annan EGR om det är en variant med EGR, spjällhus skiljer i vissa varianter, förekommer både lucas o Bosch bränslesystem,olika spridare,olika bränsletryckreg, mycket tolerans skillnader i tillverkningen(mindre bra detaljer begränsades till att användas i motorsvagare bilar).Finns en del skillnader i tändning också skulle jag tro, fördelaren bl.a.

    Finns säkerligen en hel del skillnader även i kraftöverföring o motortransmission.

    Hoppas du blev lite mer upplyst i din fråga

    Mvh

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng