Skrota Saab 96 V4 1977?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Skrota Saab 96 V4 1977?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Skrota Saab 96 V4 1977?

  • Författare
    Inlägg
    • oktober 15, 2003 at 12:15 #9902

      Hej Forum!

      Funderar över vad jag skall göra med min V4:a som tyvärr har stått under några år.
      Bytt komplett golv, Tribox system, små fix här och där, nytt avgassystem, drag, men rostig i skärmar, blekt och mögel (?) i klädsel, fri hjul som far ur ibland, ej startad dessutom på över tre år…

      Skall den bara skrotas?

      Vill ej och emot mina principer. Speciell för mig och modellen är så otroligt säregen. Dotter på tre år som vore skoj att visa när hon växt upp…

      Vad råder Ni mig? Gärna råd i “förhandlingarna” med sambon om behovet (?) att bevara.

      Mvh
      Peranders Waldemarsson

        oktober 16, 2003 at 11:47 #71264

        Har du ambitioner att greja bilen så varför inte, tips om hur du ska kunna övertala sambon är det tunt om från min sida

        Annars skulle jag rekomendera att ge/sälja bilen istället för att skrota.

          oktober 16, 2003 at 12:22 #71265

          Hejsan!
          Tips att övertala sambon, jag har handlat en del på sistone.
          Så nu det här med sambon, Fick iväg en sväng till Ullared
          Och sen en sväng till Ikea, sen var det klart !!

          //Classe

            oktober 19, 2003 at 19:46 #71266

            Skrota inte. Vänta några år så kan ju dottern hjälpa dig med att få den körduglig .
            Detta borde väl funka som argument också, då du spenderar tid tillsammans med din familj och att ni alla kan njuta av resultatet på alla träffar man kan åka på.

            MVH Jocke (som får sin 96 -79 tillsnyggad i vinter)

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.