Slavcylinderproblem
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Slavcylinderproblem
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Slavcylinderproblem
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2008-02-03 10:23 av bengt norell.
-
FörfattareInlägg
-
februari 2, 2008 at 19:01 #17439
Hej
Jag använder en kopplingsslavcylinder från 900 87-88 till mitt Lotus Seven bygge, mitt problem är att cylindern sprungit läck för andra gången. Första gången var det en o-ring som antagligen fastnar och börjat rulla, det hade gått ur flisor. Jag använder en Toyota motor och växellåda så jag har gjort en egen fästanordning för cylinder, Jag håller som bäst på att plocka ur motorn igen så vad som gått snett denna gången vet jag inte än.
Nu till frågorna. Vad kan problemet med o-ringen förra gången vara? Kan man hämta hem sprängskisser på hur cylindern är monterad orginal, jag har kollat i Haynes men tycker inte jag ser så mycket.
Tacksam för hjälp
Bengtfebruari 3, 2008 at 10:23 #11788397sonett:
Jag tror att du kan ha rätt i att cylindern kanske inte är rätt monterad eller att den tvingas göra en för lång rörelse. Jag har monterat den mest på känn. Den sitter nu med ett spel på ca 5 mm mellan urtrampningslagret och solfjädrarna. Skall det inte vara någon returfjäder ? En sprängskiss eller likn. skulle vara toppen.Walle: Tack för erbjudandet jag återkommer när jag fått loss cylindern!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.