solex 44 P2

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT solex 44 P2

Detta ämne innehåller 5 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-29 09:54.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4376

    ake svantesson
    Deltagare

    har lite fundering ang detta förgasar arragemang. nånstans har jag läst att den endast ska ett bränsletryck på 0.2 bar ..då jag sett massa bilder på olika arragemang så undrar jag om inte gt pump anläggningen ger högre tryck ut? jag var inne på att använda en filter king ..men min fråga kom upp då jag aldrig sett
    nåt sånt montage..
    nån som kan bidraga med hur det ska va ..vet att man ska ha strömbrytare på pumparna så man inte surar förgasaren.. då man startar å stänger av..

    mvh åke

    #31286

    johan
    Deltagare

    Jag provade med en Facet bränslepump och en Filterkingregulator vilket inte fungerade för mig, trots att jag justerade regulatorn till lägsta tryck så flödade förgasaren vid lägre varv.Provade även med att byta till en storlek mindre nålventil, men utan resultat. Så jag monterade två parallelkopplade standardpumpar (gt-anläggning) , och de har fungerat bra för mig. Fick även lära mig att bränsletrycket inte skulle överstiga 0,045kg (rätta mig om jag har fel). Detta är kanske inget facit hur de ska va, utan bara min erfarenhet av det hela.

    /Johan

    #31398

    cabmange
    Deltagare

    :ROLF

    #31399

    cabmange
    Deltagare

    :ROLF .

    #31479

    pelle s
    Deltagare

    Det är ju ett välkänt problem med Solex 44 PII att den blöter ner motorn, bränsletrycksregulator, möjlighet att stänga av bränslepumpen och kanske också ett högre tomgångsvarv (jag har tomgången på 1800 – 2000 rpm, det låter ju dessutom rejsigt 😉 ) hjälper en del. Jag använder mekonomens blå bränslepump som jag stänger av en stund innan motorn skall stängas av, det är extra viktigt om man skall starta igen innan motorn blivit kall. Dessutom sitter det en filterking regulator efter pumpen. Sedan måste jag verkligen rekommendera NGK BR8EVX stift eller liknande med platina eller iridium elektrod, den supertunna elektroden bränner bort sot och olja mycket effektivt och jag har inte haft startproblem sedan jag bytte till den typen av stift.

    Pelle

    #31480

    pelle s
    Deltagare

    Här har du förresten en spännande tråd om Solex 44 PII

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng