Sorry men Saab var inget i jämförelse med denna!!

Forum Övrigt Off Topic Sorry men Saab var inget i jämförelse med denna!!

Detta ämne innehåller 8 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-01-06 22:06.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23294

    cabmange
    Deltagare

    V4:or och 99:or som folk hade som ungdomsbil var ju inte så mycket att hurra för, någon hade råd och åkte 900 turbo.

    Men vad gjorde det när man ändå hande fränaste, snabbaste bilen, fick alltid napp på brudar. För vilken tjej vill åka V4:a som har de rätta kropps måtten?

    Min var svart med mirra lack, svart inreding och dubbla Weber 40:or 2,0 botten enem kam och top med större ventiler. Fullgasväxling var så underbart, gasen i botten och bara kasta in nästa växel. Man blev snabb att byta lådor på dom i slutändan :hype:. Bara 4 skruvar typ. Drog en Mustang -66:a också och han hade pellen i botten, fick höra av honom att man inte skulle dra mot honom för han hade bla bla bla. Och jag svarade och jag åkte i från dig. Och kommer aldrig glömman när en alldeles för hög växel åkte i när jag racade mot en trimmad amazon, och hela bilen blev blå i kupén. Träffade polarn i amazonen senare under natten och vi sa bara tog de inte dig haha.
    Men man hade ett rykte som den lågflygande mantan haah
    Preskriberat idag men kul var det på den tiden, när man fick 30 liter för 100 kr. Och man kunde köra svarttaxi och få ihop soppa pengar.

    Men förmodligen kommer inte dessa underbar ungdomsminen vara så fräna idag, de varvar mycket och är trånga, men vi var ändå 2 killar och 6 tjejer i min som värst. Men idag finns inte några Mantor 1,9 SR kvar. Visserligen finns en av mina men ej körd på typ 15 år förklarar nog skicket, visserligen renoverades den av mig undr 88/89. Men Gevalia mörkrost är hård.

    http://www.carandclassic.co.uk/car/C147710/

    //MH

    #166478

    kortnos
    Deltagare

    Då kanske du gillar denna film 🙂

    http://www.imdb.com/title/tt0102397/

    Har för mig att en tysk jag jobbade med sa att det fanns ett vedertaget smeknamn för gasglada ungdomar i tyskland…kan det ha varit så enkelt att dom kallades ”manta”

    #166482

    Dicst
    Deltagare

    De kallades för ”Mantafahrer”. Vi hade tyska utbytesstudenter hos oss och en lördagskväll när vi försökte förklara oväsendet ute på gatan och var ”raggare” var, så svarade den ene tysken till slut med ett leende: ”Aaah jaa! Mantafahrer!”

    #166492

    benny
    Deltagare

    TIPS

    Filmen Manta Manta

    #166493

    hotrodder
    Deltagare

    Hakar på tråden…
    Bland de ballare bilar jag har haft som slår vilken Saab som helst med hästlängder oavsett turbo, tt, trim å bös. Var min ”Flygbird” Formula 400 HO…
    Drygt 8liters slagvolym i uppstressat skick fördelat på åtta cylindrar i v-form med i ordningställt chassi borgade för humor i precis varenda asfaltsböj.

    Edit; Behöver jag tillägga att denna bil var helt sinnesjukt självraggande :wiiiiiieeeehhhhaaww:

    #166495

    Manta A är habegär! Gillar verkligen linjerna på många 70-tals Opel, speciellt Mantan. Manta B tyckte jag var tuff på 80-talet, dvs innan jag fyllde 10. 😉

    #166496

    Magnus Dufva
    Deltagare

    Filmen ”Manta manta” ger habegär! 🙂
    Hittade den på Tyska ebay, några kompisar å nåra öl så kommer vi garva hela kvällen.
    Tuffa killar i Opel Manta…. hihihi

    #166497

    benny
    Deltagare

    Kände mig tvungen…Tur det är offtopic forumet…
    [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UKNkE22kBTs&feature=related[/video]

    #166607

    kg70
    Deltagare

    Min var en -72a, röd med nåt diffust trim enligt förre ägaren. Inga Weber i alla fall men man tyckte den gick ok ändå. Gick utmärkt att lägga svarta streck på gatan vilket stod högt i kurs när man var 18. Den finns kvar men som sagt, rosten tog hårt på gamla Oplar.

    K-G

    Saab 99 1969, 1970
    Saab 90 1985
    Saab 9000 Aero 1996
    Opel Manta A 1972

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng